یادواره شهدای یزد برگزار شد

یادواره شهدای یزد با حضور پرشور خانواده شهدا، مردم و مسئولان در حسینه چهارمنار یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۱۷۱۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: یادواره بزرگ شهدای یزد شامگاه پنجشنبه با حضور پرشور خانواده‌های شهدای استان یزد، مردم ولایت‌مدار و انقلابی و همچنین جمعی از مسئولان استان در حسینیه چهارمنار یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی‌محمدی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان اینکه رضایت شهید و خانواده شهدا با رضایت خداوند گره خورده، اظهار داشت: مسئولان نظام به‌ویژه مسئولان بنیاد شهید باید بیش از پیش نسبت به جلب رضایت خانواده شهدا اقدام کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به زیبایی وصف‌ناپذیر جاده شهادت گفت: اگر کسی در تمام مواقع زندگی خود از خداوند طلب شهادت داشته باشد، به هر شکلی که از دنیا برود با شهدا محشور می‌شود.

وی با اشاره به‌ضرورت شناخت اخلاق اسلامی در جامعه، افزود: توجه به بحث اخلاق و ویژگی‌های شهدا، از مهم‌ترین مسائل مورد توجه در یادواره‌های شهدا، صدا و سیما و اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جدید است.

رفیعی با بیان اینکه رسیدن به جایگاه شهادت به‌دلیل اخلاق و سیرت شهدا بوده است، اظهار داشت: شهدا در بیشتر وصیت‌نامه‌های خود مسئولان نظام، اقشار مختلف جامعه به‌ویژه خانواده خود را به ولایت‌مداری، تبعیت از ولایت‌فقیه و همدلی سفارش کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر کسی سه معرفت رعایت حق خداوند و پیغمبر، کنترل شهوت و کنترل خشم را در دنیا داشته باشد و به آنها توجه کامل داشته باشد، به هر شکلی که از دنیا برود شهید از دنیا رفته است.  

وی با اشاره به ضرورت شناخت و آگاهی کامل از چگونگی استفاده از سایت‌ها و شبکه‌های مجازی بیان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی جامعه باید بیش از پیش نسبت به آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نسل جدید در مورد آسیب‌ها و نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اجتماعی اقدام کنند.

روضه‌خوانی و مداحی از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای یزد بود که با حضور گسترده خانواده شهدا، مردم و مسئولان یزد در حسینه چهارمنار برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات