امام جمعه میبد با اشاره به اینکه شجاعت لازم برای تایید یا رد توافق هسته‌ای وجود دارد، گفت: بررسی برجام به دور از هرگونه افراط و تفریط انجام شود.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۸۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد با اشاره به برجام مذاکرات و گره خوردن آن با آینده کشور اظهار داشت: مبادا کسانی فکر کنند که گفت‌و‌گو و توافق‌ها در زمینه هسته‌ای ریشه در مقاومت ملت ما ندارد.

وی با بیان این که درست است که باید با دیپلماسی قوی و فنون مذاکره کسانی وارد صحنه شوند، تصریح کرد: اما پایه اساسی پیشرفت در دیپلماسی، مقاومت، پایداری و استواری بر مواضع خود است که جایگاه مهمی دارد.

خطیب جمعه میبد گفت: ‌این استواری، صبوری، پایداری و مقاومت هم پشتوانه پیشرفت ما و  هم تضمین کننده عظمت ماست که اگر کوتاهی کنیم حتما در عرصه‌های دیگر شکست می‌خوریم.

وی با بیان اینکه ملت ما بر پای اصول خود ایستاده و می‌داند رهبری ما حمایت‌گر این راه نورانی بوده‌اند، افزود: ملتی که آماده شهید دادن، جانبازی، ایثار و گذشت باشد می‌تواند قدرت‌های بزرگ را هم پای میز تسلیم و گفت‌و‌گو بکشاند.

امام جمعه میبد گفت: به همین دلیل امروز هم رهبری نظام و ملت رشید ما بر این تاکید دارند که بر مواضع انقلابی و حماسی خودمان و دفاع از حق و مقامت اسلامی در دنیا باید بایستیم.

اعرافی تاکید کرد: همه قدرت‌های عالم بدانند که ما بر اصول اساسی انقلابمان استوار ایستادیم و این ملت در این راه خسته نشده و نمی‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برجام، توافق مشترک، نقاط قوت و ضعف آن را طبیعی عنوان کرد و با بیان اینکه باید در رسانه‌ها و میان ‌گروه‌ها و صاحبان فکر و تحلیل بررسی شود، افزود: این برجام باید نهایتا با دقت مراجع تصمیم‌گیر و با ملاحظه رهنمودهای رهبری ارزیابی و شجاعانه نظر خودشان را اعلام کنند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: دنیا بداند شجاعت لازم در ایران برای آری و یا نه گفتن وجود دارد، چرا که ملتی که بیش از 30 سال در برابر همه تحریم‌ها و فشارها و جنگ و توطئه ایستاده‌اند  الان هم آماده است.

وی خاطرنشان کرد: ما اهل منطق، عقلانیت و ضوابط دقیق هستیم اما اگر  جایی هم که لازم شجاعت و رشادت لازم باشد شجاعت لازم را داریم.

امام جمعه میبد با بیان اینکه این مسیر منطقی به دور از تندروی و ذوق‌زدگی و افراط و با  منطق چه در شکل مردمی و چه در مراجع قانونی طی می‌شود، یاوه‌گویی‌ها سردمداران آمریکا و اسرائیل را بی‌ربط و به درد مصرف داخلی آنها توصیف کرد و افزود: اوباما و کری خودشان می‌دانند که ایران کشوری با قدرت منسجمی است و آنها هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

امام جمعه میبد با اظهار نگرانی از وضعیت موجود در کشور بر رعایت ارزش‌ها و توجه به اقتصاد مقاومتی و پایه‌ریزی درست اقتصادی تاکید کرد و گفت: ما باید با آزاد شدن از منابع نفتی و اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان ساختارهای اقتصادی خودمان را بالا ببریم.

خطیب جمعه میبد تاکید کرد: مسئولان ما با انسجام و توجه به هدایت‌های رهبری و آینده کشور تدابیر درست بیاندیشند که اقتصاد قوی داشته باشیم و موج‌های بیرونی نتواند ما را متزلزل کند.

اعرافی با گرامی‌داشت سال‌روز شهید صارمی و روز خبرنگار و تبریک این ایام به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه و مدیران نشریات و سایت‌های مجازی به جایگاه والای اطلاع‌رسانی و خبرنگاری پرداخت.

امام جمعه میبد با بیان اینکه در قلمرو اطلاع‌رسانی چه در قالب روزنامه، مجله، سایت و فضای مجازی و حوزه خبرنگاری نقاط روشن و واضحی وجود دارد که باید مورد تاکید قرار داد، گفت:  اطلاع‌رسانی به اهمیت انسانیت وابسته است و رسالت آن حساس و مخاطرات آن هم زیاد است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه خبرنگاری منطبق با نظام و اندیشه اسلامی است که در آن راستی و امانت‌داری باید موج بزند، بیان کرد: انتظار این است که خبرنگار سایت، روزنامه و مجله و روبط‌عمومی، اطلاع‌رسان‌های امین و صادق و حلقه‌های اتصال خوب بین مردم و حکومت و نظام باشند.

وی حوزه گزارش‌گری را حوزه مهمی دانست و صداقت، امانت، نقد و بررسی بر مبنای انصاف و دور از هواهای نفس  را از عنصرهای مهم در کار خبرنگاری و مدیران سایت‌ها و اصحاب رسانه برشمرد.

ارسال نظرات