خبرهای داغ:
آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب:
تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، حرم احمدی معادل حرم رضوی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۷۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس  از شیراز، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب  در جلسه هفتگی جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: در سال‌های قبل راه و شهرسازی و گاه مجموعه‌های دیگر در بحث تملک و تخریب خانه‌های مسیر طرح اقدام می‌کردند که اکنون تولیت این کار را برعهده‌گرفته و تا رضایت مالکان به‌طور کامل جلب نشود اقدامی صورت نمی‌گیرد که این کار با کارشناسی متعدد و پرداخت مبالغ مناسب انجام می‌شود.

وی افزود: با اجرای کامل طرح توسعه، صحن بزرگ احمدی در حدود صحن بزرگ رضوی می‌شود چراکه فاصله بین حرم احمد بن موسی (ع) و محمد بن موسی (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) یک فضای بسیار بزرگ می‌شود اما جای تأسف است که برخی معاونان وزرا همچنان در برنامه‌ها کارشکنی می‌کنند.

قائم‌مقام جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: این مسئولان در تصمیماتی عجولانه آنچه قبلاً تصویب‌شده را زیر سؤال برده، بدون توجه به ابعاد همه‌جانبه موضوع، در جلساتی بسته دورهم نشسته و مواردی را مکتوب می‌کنند و گاه وزیر مربوطه نیز از مفاد آن جلسه اطلاع ندارد که البته در این موارد مکاتبات و پیگیری‌های لازم انجام‌شده و خود وزیر نیز متوجه این امر شده که برخی معاونان به اهمیت این موضوع پی نبرده‌اند و حتی یک‌بار سفری به شیراز نداشته‌اند که تصمیمات آنها صائب‌تر شود.

وی تصریح کرد: شخص وزیر مربوطه اما بازدیدهای لازم را انجام داده و تغییر و تحول لازم را برای پیشبرد کار حرم مدنظر دارد.

نبود مرکز تجمع درخور مراسم‌های میلیونی شیراز یک درد است

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز نیز در این جلسه گفت: نبود مرکزی درخور برای تجمعات میلیونی مردم شیراز یک درد بزرگ است.

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری افزود: برای مناسبت‌ها و مراسم تمهیداتی لازم است و باید هماهنگی‌های بسیاری برای یک راهپیمایی عظیم انجام شود که باعث ناامیدی دشمنان شود و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این امور را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما در تبلیغات و اطلاع‌رسانی داخل کشور ضعیف عمل کرده و آن‌چنان‌ که باید و شاید کار ریشه‌ای انجام نداده‌ایم.

طاهری اضافه کرد: گاه می‌بینیم که کشورهای غربی هزینه‌های کلان را در زمینهٔ تبلیغات انجام می‌دهند و از همین طریق توانسته‌اند بر بخشی از افکار جهان حاکم شوند، درحالی‌ که در کشور ما مردم گاه از کوچک‌ترین خدمات نظام مطلع نیستند و هرچند بر اساس عشق به‌ نظام به میدان می‌آیند اما دستاوردهای نظام بیش از آن چیزی است که مردم می‌دانند.

این عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: ما در بعد تبلیغات آن‌چنان‌ که باید موفق نبوده‌ایم و تعدد تصمیم‌گیران و مراکز فرهنگی گاه باعث شده که مجموعه‌ها کارها را بر گردن هم بیاندازند.

طاهری ابراز داشت: شورای هماهنگی تبلیغات که سیاست‌گذاری تبلیغات اسلامی را بر عهده دارد باید بر روی دستاوردهای بزرگی که در کشور به‌دست‌ آمده تمرکز کرده و از طریق تحقیقات دقیق و عمیق و به صورتی غیر شعاری، این دستاوردها و نتایج آن را در اختیار مردم قرار دهد که این کار بسیار بهتر از بروشورها و موارد شعاری است که در مراسم مختلف در بین راهپیمایان توزیع می‌شود.

طاهری در این زمینه مثالی ذکر و عنوان کرد: اگر در بحث مذاکرات توانستیم حضور خود را به دشمنان بقبولانیم تنها به مدد این 22 ماه نبوده و سال‌ها برای آن زحمت‌کشیده شده و خون‌ها در راه آن بر زمین ریخته است.

وی اضافه کرد: افتخار جمهوری اسلامی این است که برخلاف غربیان که انرژی هسته‌ای را برای نابودی و مرگ به کار بردند ما از این انرژی در راه صلح و حیات‌بخشی و زندگی بهره بردیم و مناسب است این موارد به اطلاع مردم رسانده شود.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز افزود: ما در این شهر مرکزی برای تجمع میلیونی مردم نداریم و از جمعیت وسیعی که برای راهپیمایی می‌آید گاه به سبب آن‌که حرم شاه‌چراغ مکان کافی ندارد بسیاری بازمی‌گردند.

وی ادامه داد: انتظار این است هر چه سریع‌تر با اجرای طرح توسعه 57 هکتاری، محوطه بین دو حرم گشوده شده و جمعیت چند صدهزارنفری باشکوهی در شیراز بتوانند تجمع کنند.

طاهری سپس گفت: این‌که مردم به سبب نبود جای مناسب مجبور شوند مراسمی را رها کنند و بازگردند یک درد است و باید مسئولان این درد را احساس کنند که مرکز استانی با بیش از دو میلیون جمعیت که حرم‌های آن بنا به فرموده رهبری باید نقطه محوری تمام فعالیت‌ها باشد، نیاز به مرکز تجمع درخور دارد.

این عضو جامعه روحانیت در پایان بر ضرورت جمع‌آوری مراکز «دی آی سی» از اطراف حرم‌ها تأکید کرد و گفت: این شرم‌آور است که به‌جای ایجاد مرکز تجمع مناسبت‌های بزرگ ملی و مذهبی، مکانی برای تجمع به وجود آید که ضمن ایجاد مزاحمت برای زائران، وضعیتی را به وجود آورند که زن و مرد و پیر و جوان در کنار هم مشغول تزریق مواد باشند.

وی تصریح کرد: این مناطق مرکز بالیدن علمای بزرگ فارس بوده و برای احیای این مناطق پیرامونی حرم، مسئولان باید به اجرای طرح توسعه حرم کمک کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها