مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه بالابردن بینش افراد از اهم فعالیت‌های حلقات صالحین است، گفت: تعبد و تقید شرعی، سعه صدر، قدرت ارتباط، بحث بصیرتی، ولایت پذیری، تفکر و تدبر را از اهم ویژگی های سرگروه های صالحین می باشد.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۷۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵

حجت‌الاسلام صدیق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، با بیان اینکه تاثیرگذاری نشست‌های حلقات صالحین بر جامعه زیاد است، اظهار کرد: در مجموعه حلقات صالحین بخشی از کارهای تربیتی، معرفتی و بصیرتی انجام می‌شود.

وی افزود: راهکارهای بصیرتی و تربیتی توسط مربیان صالحین به سرگروه‌ها ارائه و ابلاغ می‌شود و سرگروه‌ها آن مطالب را به متربیان آموزش می‌دهند و اطلاع رسانی می‌کنند.

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه سرا گفت: متربیان با فراگرفتن معارف دینی در حلقات صالحین تاثیرگذاری زیادی در جامعه، مدارس و خانواده می‌توانند داشته باشند.

حجت‌الاسلام صدیق تربیت نیروی انسانی مومن، بصیر و توانمند را اهداف تشکیل حلقات صالحین دانست و تصریح کرد: در حلقات صالحین فعالیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد و صرفا در راستای فعالیت‌های تربیتی، معرفتی و دینی نیست.

وی با بیان اینکه بالابردن بینش افراد از اهم فعالیت‌های حلقات صالحین است، خاطرنشان کرد: در حلقات صالحین علاوه بر مباحث دینی، اعتقادی و ... بر روی مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و .. هم بحث می شود.

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه صومعه سرا اظها کرد: حلقات صالحین فعال در زمینه کمک به نیازمندان، عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، اردوهای جهادی، تعمیر مدارس، بازسازی مساجد و ... فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام صدیق با بیان اینکه همه مقاطع سنی از کودک تا پیشکسوت در حلقات صالحین حضور دارند، افزود: برای همه مقاطع سنی برنامه ریزی شده و متربیان طبق رنج سنی طبقه بندی می شوند تا موضوعات مربوط به سن های آنها درحلقات ارائه گردد.

وی تعبد و تقید شرعی، سعه صدر، قدرت ارتباط، بحث بصیرتی، ولایت پذیری، تفکر و تدبر را از اهم ویژگی های سرگروه های صالحین عنوان کرد و گفت: بخشی از سرگروه‌ها توسط فرماندهان پایگاه‌ها با توجه به استعدادهایی که دارند شناسایی و توسط مربیان حوزه خواهران مصاحبه می‌شوند و سپاه دوره‌های آموزشی برای آنها فراهم  و راهکارهای تربیتی و بصیرتی را برای آنها بیان می‌کند.

ارسال نظرات