علی اشرف خانلری
رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران:
خبرگزاری بسیج: رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت رسانه و نقش آن در عرصه های مختلف، خاطر نشان کرد: «امروز تاثیر رسانه و شبکه‌های عظیم اطلاع رسانی اینترنتی از سلاح، موشک و بمب اتم بیشتر است».
کد خبر: ۸۵۵۱۶۷۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مصطفی هدایی که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه ورامین در جمع وارثان قیام 15 خرداد سخن می‌گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای والامقام انقلاب اسلامی، شهدای قیام 15 خرداد دشت ورامین، به ویژه سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و     درود به رهبر فرزانه انقلاب و مردم دلیر و غیور شهرستان ورامین اظهار داشت:  جنگ امروز جنگ ابزار و سلاح نیست، بلکه جنگ امروز جنگ افکار است.

 وی ادامه داد: حقیقت دین اسلام چیزی است که به هر انسان عاقل، سلیم و با فکر دانش در هر گوشه جهان ارائه شود، آن را می‌پذیرد.

سرپرست خبرگزاری فارس در جنوب استان تهران خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که امروز نتوانسته ایم پیام اسلام را به جهانیان منتقل کنیم این است که بیشتر به مسائل حاشیه‌ای و داخلی پرداخته‌ایم و این به ما اجازه نمی‌دهد وسیع نگاه کنیم و به دنیا به عنوان یک هدف برای انتشار فرهنگ غنی اسلام و تشیع نگاه کنیم، البته دشمن هم بیکار ننشسته و خوب می‌داند تفکر غنی دین مبین اسلام به هر که عرضه شود، آن را خواهد پذیرفت و به همین دلیل مانع رسیدن پیام ما به دنیا می‌شود.

وی افزود:‌ دشمنان اسلام و انقلاب با جلوگیری از پخش برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های بین‌المللی و فیلتر کردن سایت‌ها و جلوگیری از انتشار مطالب در سایت‌ها و غیره اجازه نمی‌دهند تفکر اسلام توسعه و گسترش یابد.

 

 

 

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران افزود: تقدیم 1400 لاله گلگون کفن در دوران دفاع مقدس و کفن پوشیدن به تاسی از پدران خودشان در جریان فتنه 88 و حرکت به سمت بیت رهبری در حمایت از ولایت فقیه از جمله سندهای درخشان از پیشگامی، ایستادگی و مقاومت مردم این خطه در عرصه‌های مختلف انقلاب است.  مردم مومن و شجاع دشت ورامین در 15 خرداد سال 42 در دفاع از امام خمینی (ره) کفن‌پوش شده و با تمام وجود از ولایت و اسلام دفاع کردند و به حق پیشتازی، ایستادگی، مقاومت و بصیرت خود را در عرصه‌های مختلف انقلاب به اثبات رساندند.

هدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و ویژگی‌های خبر و خبر رسانی و دیدگاه دین مبین اسلام به استناد آیات قرآن پرداخت و خاطرنشان کرد: ن والقلم و ما یسطرون، به ارزش و قلم نوشتن آنچنان بود که آفریدگار عالم به آن سوگند خورد و آن را جزو آغازین خلقت خود قرار داد.

دشمنان نگران هستند که صدای اسلام به گوش ملت‌ها برسد

هدایی تاکید کرد: دشمنان نگران این هستند که صدای اسلام به گوش ملت‌ها برسد چرا که هر کسی به تفکر اسلام و فرهنگ غنی این دین مبین آشنا شود، به آن روی می‌آورد و هرگز با مستکبران نخواهند ماند.

وی با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم، اظهار داشت: این اقدامات دین ستیزانه سابقه ای دیرینه در طول تاریخ دارد و خاطرنشان کرد: هنگامی که رسول مکرم اسلام در اطراف کعبه صحبت می‌کردند دشمنان دست می‌زدند تا صدای پیامبر شنیده نشود و وقتی   حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در برابر لشکر ظلم قرار گرفتند و شروع به سخنرانی کردند تا هدف خود را مطرح کنند سران کفر مردم را تحریک کردند تا همهمه و شلوغ کنند که صدای امام حسین(ع) در میان این سر و صداها گم شده و شنیده نشود. چون می‌دانستند اگر صدای حضرت به گوش لشکر کفر برسد جمع کثیری از آنها از لشکر   جدا شده و به لشکر حق ملحق می‌شوند.

وی ادامه داد: قطعا هر کسی حلاوت و شیرینی اسلام را بچشد به دنبال شیرینی مصنوعی و ظاهری نخواهد رفت و دشمن این را به خوبی می‌داند و تمام تلاش خود را می‌کند تا صدای اسلام و انقلاب اسلامی شنیده نشود.

سرپرست روزنامه جوان در جنوب استان تهران خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام به وسیله شبکه های ماهواره‌ای، رادیویی و رسانه‌های خبری شان که مصداق هلهله کردن در لشکر سعد در هنگام سخن گفتن امام حسین بوده است.

هدایی گفت: امروز صهیونیست‌ها خرید رسانه‌های جمعی بزرگ را در دستور کار خود قرار داده اند و با تمام توان در این راستا اقدام می‌کنند و با هزینه‌های بسیار بالا شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را راه‌ اندازی کرده و برنامه‌های خود را به زبان فارسی و به طور رایگان پخش می‌کنند چون می‌دانند باید تفکر مخاطبان را عوض کنند.

وی ادامه داد: امروز مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی در حوزه رسانه که از تاثیرگذارترین حوزه‌ها است باید بیش از پیش هوشیار باشند و فریب دروغ‌ پردازی‌های رسانه‌های بیگانه را نخورند.

هدایی افزود: گروهک تروریستی داعش در دو سال گذشته 4 و نیم میلیارد دلار صرف تهیه تجهیزات رسانه‌ای و هزینه در حوزه رسانه کرده است تا جنایت این گروهک تروریستی را منتشر کند تا مردم دنیا این تصاویر را ببینند و آنان با بهره ‌گیری از تکنیک از نثر به رعب (پیروزی به واسطه ترس) تلاش می‌کنند با انعکاس این جنایات و ایجاد رعب و وحشت بین مردم و مسلمانان سبب عقب‌ نشینی آنان شود تا در جبهه‌ها پیروز شوند. در حالی که از وجود فرهنگ ایثار و شهادت در میان مسلمانان غافل هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران با تاکید بر اینکه ملت ایران فرزندان محرم و رمضان هستند، تصریح کرد: ملت‌ها تا زمانی که فرهنگ ایثار وشهادت داشته باشند در برابر هیچ ظلمی کوتاه نخواهند آمد. در دوران تحمیل ظلم و ستم حسینی‌ وار به میدان می آیند و در مقابل توطئه دشمن و فشار از طریق تحریم و غیره ایستادگی و مقاومت می کنند.

بسیجیان فرهنگ‌سازان و فرهنگ‌نویسان جامعه هستند

هدایی گفت: بسیجیان فرهنگ‌سازان، فرهنگ‌نویسان و صاحبان قلمی هستند که بعد از سالیان متمادی توفیق به بار نشستن خدمات بیشتر آن‌ها در کشور مهیا شده است.

مدیر خبرگزاری فارس در جنوب استان تهران تصریح کرد: محصولات تفکر بسیجی، همدلی، همفکری، هم‌افزایی، همیاری و همکاری است که این موارد نیاز عرصه‌های بزرگی همچون رسانه است.

افزایش پنج برابری سازمان بسیج رسانه    

وی ادامه داد: سازمان بسیج رسانه با هدف هم‌افزایی، آموزش و ساماندهی بسیجیان در عرصه رسانه تشکیل شده و در این راه قدم بر می‌دارد. به فضل خداوند متعال طی یک سال گذشته نیز جذب این سازمان در کل کشور با افزایش پنج برابری روبه ‌رو بوده است.

هدایی افزود: کانون‌ها و دفاتر بسیج رسانه طی سال گذشته در تمام شهرستان‌های استان تهران برنامه‌ریزی و به‌ طور جد فعالیت خودشان را آغاز کردند و امید است علی‌رغم بهره‌گیری از نیروهای توانمند رسانه‌ای با بهره‌گیری از تجربیات و علم آنان و استفاده از ظرفیت جوانان نسل جدید بتوانیم بیش از پیش اصحاب رسانه در طراز انقلاب اسلامی را پرورش دهیم.

وی بیان کرد: برنامه‌های کارشناسی شده تشکیل شبکه تحلیل‌گران رسانه، تشکیل ارتش سایبری، روابط‌عمومی امیدبخش و ... به همت کارشناسان زبده عرصه خبر و کارشناسان بسیج رسانه تدوین و برنامه‌ریزی شده است و در آینده نزدیک امیدواریم بتوانیم و با تکمیل نهایی این طرح به فضل الهی شاهد اجرای آن باشیم و گامی کوچک در راستای رسالت خودمان در عرصه رسانه برداریم.

هدایی عنوان کرد: امروز مستکبران به وسیله ابزارهای رسانه‌ای که تدارک دید‌‌ه‌اند تلاش می‌کنند تا صدای اسلام شنیده نشود. امروز اگر می‌خواهیم صدای اسلام شنیده شود باید از ظرفیت منبرها و تریبون نماز جمعه که به حق خود یک رسانه تاثیرگذار است و مخاطبان زیادی دارد بهره گرفت کرد و با مردم سخن گفت.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران گفت: رسانه‌ها نیز وظیفه دارند به وسیله رسانه ملی، شبکه‌های رادیویی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات، سایت‌های خبری و سایر ابزارهای اطلاع‌رسانی مطالب ارائه شده در نمازهای عبادی ـ سیاسی را منعکس کنند که اگر فردی توفیق حضور در مراسم باشکوه نماز و حضور در پای منبرها را نداشت محتوا و مباحث مطرح شده را بتواند از طریق رسانه‌ها به‌دست آورده و آن را دنبال کند.

مظلومیت شهرستان‌های استان تهران در انعکاس اخبار و رویدادها در رسانه ملی

وی با اشاره به مظلومیت شهرستان‌های استان تهران در انعکاس اخبار و رویدادها در رسانه ملی تاکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه استان‌های کشور از یک شبکه سیما بهره‌مند هستند اما متاسفانه شهرستان‌های استان‌ تهران و مردم پایتخت ام‌القری کشورهای اسلامی از این فرصت برخوردار نیستند و علی‌رغم تلاش‌های مجدانه و بی‌شائبه خبرنگاران رسانه ملی برای پوشش اخبار شهرستان‌های استان تهران این اخبار به شایستگی در رسانه ملی منعکس نمی‌شود. از جمله راهپیمایی عظیم مردم مومن و بصیر شهرستان‌های استان تهران در اعتراض به جنایات آل‌سعود در یمن که متاسفانه هیچ بازتابی در رسانه ملی نداشت.

هدایی بیان داشت: مسئولان شهرستان ورامین بار دیگر پیشگامی خودشان را در این عرصه به اثبات رساندند، حضرت آیت‌الله محمودی امام جمعه محترم، حجت‌‌الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، نماینده محترم مردم در مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان در این حوزه نیز پیشگامی کرده و پیگیری‌های لازم را در راستای رفع این مشکل به‌عمل آوردند و سازمان بسیج رسانه استان تهران نیز برخود لازم می‌داند در کنار این دوستان مجدانه این موضوع را پیگیری کند.

 

ارسال نظرات