خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان با اشاره به رفت و آمد اروپایی ها به ایران گفت: ایران قدرتی بزرگ در منطقه است و عظمت ایران در گرو ارتباط با کشورهای بیگانه نیست.
کد خبر: ۸۵۵۱۶۳۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدهاشم موسوی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی از حضور مردم با بصیرت و آگاه همدان در مراسم تشییع پیکر شهید «امیرمسعود محمدزاده» که بعد از ۲۹ سال دوری از وطن به زادگاه خود بازگشت تشکر کرد و گفت: در سالروز شهادت امام صادق (ع) نیز همدان میزبان شهدای گمنام است.

وی به مناسبت های هفته آینده اشاره کرد و با تبریک سالروز تشکیل تاسیس جهاددانشگاهی گفت: مدیران و مسئولان دانشگاهها باید معنویت را راس امور قرار دهند.

امام جمعه موقت همدانبا تاکید بر اینکه توصیه به توجه به آخرت بر کارها مقدم است، گفت: دانشگاهها باید تفسیر نهج البلاغه را جز دروس اصلی بدانند و در این بین از استاندانی بهره مند شوند که دانشجویان را دچار شبهه و انحراف نکنند.

وی به روز خبرنگار نیز اشاره کرد و گفت: این قشر باید تقوا را در انتشار اخبار رعایت کنند و در راستای حل مشکلات قدم بردارند.

وی به روز حمایت از صنایع کوچک نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اولیای الهی نیز به صنعت توجه داشتند، افزود: باید برای تقویت صنعت و گسترش آن تلاش کرد.

موسوی به رفت و آمد اروپایی ها به ایران اشاره کرد و با بیان اینکه عزت و اقتدار ملت ایران حاصل دور بودن آنها از بیگانگان بوده است، گفت: ایران قدرتی بزرگ در منطقه است و عظمت ایران در گرو ارتباط با کشورهای بیگانه نیست.

وی با بیان اینکه عمل به منویات رهبری در اولویت همه امور قرار دارد، گفت: تولیدات داخلی کشور فراوان است و دولت باید حامی تولید کننده باشند و دست تولید کننده را بگیرد و از آنها حمایت کند تا محصولات باکیفیتی در اختیار مردم قرار گیرد.

امام جمعه موقت همدانبا تاکید بر اینکه نباید استقلال و اقتدار ملت را در اختیار بیگانگان قرار داد، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی باید با مشارکت دولت و ملت محقق شود.

وی به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و با بیان اینکه ملت ایران و به ویژه مردم استان همدان عشق ویژه ای به اهل بیت(ع) دارند، گفت: مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) باید به همان اندازه مراسم عاشورا فراگیر باشد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه گاهی اوقات صحبتی بیان می شود که مخالفان از آن سواستفاده می کنند و آنرا به اشتباه تعبیر می کنند، ادامه داد: این سخن که موسس مذهب شیعه امام صادق (ع) است منجر به تعبیراتی اشتباه شده است.

وی با بیان اینکه موسس مذهب شیعه رسول خدا(ص) است، گفت: در این خصوص ۴۰ روایت وجود دارد که علمای اهل سنت آن را تایید کرده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه عده ای، مردم عادی و ۱۲ امام را برابر می دانند حال آنکه امامان خصوصیت شاخصی داشته اند، گفت: براساس نظر شیعه امام و امامت معنای پیامبری دارد و امام با دارا بودن سه خصوصیت از مردم جدا می شود.

موسوی این سه خصوصیت را شامل برابر بودن علم امام با علم پیامبری، قدرت امام با قدرت پیامبری و عصمت و طهارت امام با عصمت وطهارت پیامبری برشمرد و گفت: هر فردی ادعای امامت کند اما این سه خصوصیت را نداشته باشد امام نیست.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هر زمانی گناه وجود دارد و در برخی زمان ها جاذبه گناه کم و در برخی زمان ها جاذبه گناه بسیار است، گفت: اگر فردی با جاذبه بسیار گناه به سمت خدا برود و از گناه دوری کند به نهایت تقوا رسیده و اگر با این تقوا شهید شود به امتیاز شهید اکبر دست یافته است.

وی با بیان اینکه خداوند عاشق انسانهای باتقواست، گفت: منزل شکر از منازل عرفانی است و بر اساس ذات حضرت حق آنانکه به منزل شکر راه پیدا کنند تعدادی اندک هستند.

حجت الاسلام سید هاشم موسوی به میزبانی همدان از شهدای گمنام در سه شنبه هفته آینده اشاره کرد و با بیان اینکه مردم همدان همچون همیشه استقبالی پرشور از شهدا خواهند داشت، گفت: این شهدا در پارک مردم همدان به خاک سپرده می شوند.

امام جمعه موقت همدان به اظهار نظر امام جمعه همدان در خصوص دفن شهدای گمنام در قطعه ای از زمین یادمان عین القضات همدان اشاره کرد و با بیان اینکه مجتمع عین القضات بدون استفاده مانده است، گفت: در صورت دفن شهدا در این مکان توجه به این منطقه بیشتر شده و به دارالشهید تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات