فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری:

دستگاه های فرهنگی با تفکر بسیجی به میدان بیایند

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری، در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات، تأکید کرد: دستگاه های فرهنگی باید با کار جهادی و مدیریت جهادی و تفکر بسیجی به میدان بیایند و به چند جلسه و مصوبه اکتفا نکنند.
کد خبر: ۸۵۵۱۵۴۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده نیروی انتظامی استان، در نشست خبری خود به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار از تعامل و همکاری اصحاب رسانه با نیروی انتظامی استان تقدیر کرد و با تبریک روز خبرنگار، گزارشی از فعالیت های این نیرو ارائه کرد.

سردار نوعلی یاری، گفت: به برکت شعار " همدلی و همزبانی میان دولت و ملت " که از سوی مقام معظم رهبری برای امسال نامگذاری شد، شاهد انسجام و همدلی در جامعه هستیم و آرامش و اقتدار، انسجام ملی، وفاق ملی بین احزاب، گروه ها، جریانات ساسی و مردم و مسئولین با توکل به خدا در سایه رهبر معظم انقلاب میسور شده است .

فرمانده انتظامی استان، به گردنه های سخت ایجاد شده از سوی استکبار و مزدوران منطقه ای آنها در کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان و همچنین سوریه و یمن اشاره کرد و افزود: در حوزه منطقه ای علی رغم دغدغه ها و بی ثباتی هایی که در کشورهای همسایه وجود دارد امروز شاهد یک رشد فزاینده ایستادگی و مقاومت در کشور های منطقه در مقابل داعش و تکفیری ها هستیم و شرایط جدیدی در منطقه به برکت وجود رهبری گرانقدر و با بصیرت در ایران ایجاد شده است و حمایت این رهبر عظیم الشان و دولت و ملت مومن ایران از مردم مظلوم مناطق مورد ظلم استکبارخواهان جهانی باعث به وجود آمدن انگیزه اسلام خواهی و ظلم ستیزی در مردم منطقه و جهان شده است .

این مقام انتظامی، به خیانت، جرم و ظلم استکبار جهانی در حق ملت ایران اسلامی در 36سال گذشته از عمر بابرکت انقلاب اسلامی به ویژه 12سال اخیر درباره بحث هسته ای اشاره کرد و گفت: کسانی که تا دیروز بحث هسته ای ما را قبول نداشتند، امروز علاوه بر قبول حق هسته ای، ناچار به لغو تحریم ها شده اند و به یاری خدا، شرایط به نفع ایران اسلامی رقم می خورد.

سردار یاری در ادامه با اشاره به تلاش مضاعف نیروهای انتظامی استان، از مشارکت فعال مردم و مساعدت مسئولین به ویژه نماینده عزیز ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، استاندار، فرمانداران و بخشداران تقدیر کرد و نتایج مثبت حاصله در حوزه امنیت را ناشی از این تعامل و همکاری و همدلی عنوان کرد.

وی، امنیت استان چهارمحال و بختیاری را در حوزه های مختلف به اثبات آمار و ارزیابی های مسئولین و اعلام رضایت مردم یادآور شد و در ادامه گزارشی از فعالیت های این نیرو بیان نمود.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، درخشش ناجا در ایام نوروز، اعزام زائران به مرقد امام راحل(ره)، تأمین امنیت کنکور سراسری، جشن های نیمه شعبان، ماه مبارک رمضان ولیالی قدر، روز جهانی قدس، نماز عید فطر و تعطیلات بعد از آن، را نمونه هایی از عملکرد مطلوب این نیرو و تلاش فرماندهان و کارکنان انتظامی برشمرد.

وی، افزایش آمار 640درصدی دستگیری مخلان امنیت، رشد 47درصدی صدور گذرنامه، افزایش 25درصدی انجام امور صنفی و اماکن، رشد 8درصدی دستگیری اراذل و اوباش، کشفیات 227درصدی مشروبات الکلی، و افزایش12درصدی کشفیات تجهیزات دریافت امواج ماهواره را یادآور شد و تأکید کرد: همکاری شبکه عیون، نیروهای بسیجی، معتمدین محلی و ریش سفیدان در کسب موفقیت های نیروی انتظامی مؤثر بوده است.

سردار یاری، یکی از علل استفاده از تجهیزات دریافت امواج ماهواره را عدم پوشش دیجیتال برنامه های رسانه ملی در برخی از نقاط استان برشمرد و از کشف بیش از 22هزار قلم محصولات فرهنگی مخرب در سال جاری خبر داد.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، به فعالیت مأموران امنیت اخلاقی در حوزه امربه معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: 7هزار و 454مورد تذکر لسانی، انهدام چند باند فساد اخلاقی از تلاش های پلیس امنیت اخلاقی در پارکها، اماکن تفریحی، خیابان ها و ... بوده است.

این مقام مسئول با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد: انتظار از 27دستگاه مرتبط با امور فرهنگی این است که باید با تفکر بسیجی پای کار بیایند و به چند جلسه و مصوبه اکتفا نکنند.

سردار یاری، تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی باید با کار جهادی ، مدیریت جهادی و تفکر بسیجی پای کار بیایند.

وی، در ادامه به کشفیات 370کیلوگرمی مواد مخدر و انهدام باندهای قاچاق در استان اشاره کرد کشف محموله های 5 و 2کیلویی هروئین طی دو عملیات در روزهای اخیر را هشدار و زنگ خطر برای جامعه دانست .

فرمانده انتظامی استان، برگزاری 65کارگاه آموزشی در زمینه اعتیاد، کنترل نقاط آلوده، و آموزش 4هزار و 972نفر در راستای پیشگیری از اعتیاد را جزو کارنامه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اعلام کرد.

سردار یاری، همچنین از کشف 80درصد جرائم سرقت، جرایم خشن و تجاوز به عنف، 52 درصد کشف کالای قاچاق، انهدام 11 باند سرقت، 17 درصد کاهش تلفات جاده ای، توقیف 6 هزار و 686 موتورسیکلت و خودرو متخلف ، افزایش 47 درصدی و صدور 66 هزار و 217 گواهینامه رانندگی و انهدام 11باند سرقت، ابلاغ 152هزار و 253فقره حکم ابلاغ قضایی، افزایش 243درصدی کلاس های آموزشی پلیس فتا، افزایش 45درصدی اقدامات بخش وظیفه عمومی و افزایش 77درصدی رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و تقدیرهای مردمی رسیده به سامانه 197بازرسی را از نتایج تلاش های نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری برشمرد.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، سرکشی از خانواده شهداء، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و بازنشستگان نیروی انتظامی،افتتاح چند پاسگاه و کلانتری در استان، و نوسازی و تجهیز اماکن و مقرهای انتظامی را از دیگر برنامه های این نیرو در سال جاری عنوان کرد.

گفتنی است: جواد کارگران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حجت الاسلام صفوی، جانشین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان از مهمانان این نشست بودند.

در پایان این نشست خبری از فعالان رسانه ای استان در راستای پوشش اخبار و فعالیت های نیروی انتظامی از جمله خبرگزاری بسیج، تجلیل شد.


ارسال نظرات