سردار عروج مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در دومین نشست تشکیلاتی دانشجویان بسیجی استان کردستان گفت: شما دانشجویان نباید در کنار آموزش علوم مختلف در دانشگاه، معنویت را از یاد ببرید.
کد خبر: ۸۵۵۱۵۲۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار خسرو عروج مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در دومین نشست تشکیلاتی دانشجویان بسیجی استان کردستان که در حاشیه برگزاری دوره طرح ولایت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد اظهار داشت: امروز همه قدرت های دنیا که در جهت مانع تراشی و براندازی انقلاب عظیم ایران تلاش میکنند معتقد هستند که ما هر نوع مبارزه ای را که بر علیه این انقلاب انتخاب کرده ایم، نتیجه بخش نبوده یا کم نتیجه بوده است هر چند در جاهای دیگر توانستیم خیلی از انقلاب ها را از مسیر اصلی خارج کنیم.

سردار عروج تصریح کرد: دشمن در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده است که نمی تواند انقلابی با این عظمت را به راحتی ریشه کن کند بنابراین به ایجاد حرکت های بدلی و شبیه به انقلاب دست زده است.

وی گفت: امام (ره) با انقلاب اسلامی و طراحی نقشه راه برای جمهوری اسلامی ایران، دنیا را متوجه یک پدیده نو در عالم دیانت و سیاست نمودند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: حرکت امام خمینی و انقلاب اسلامی حرکتی توحیدی بود که همچون شجره طیبه الهام بخش تمام ممالک اسلامی شده و امروز نام امام در پیشانی بند همه مقاومان عالم به چشم می خورد.

وی گفت: آنچه که شاگردان امام راحل از ایشان به یادگار دارند، چیزی جز ساده‌زیستی، بی‌ادعا بودن و برخورداری از انصاف نیست و امروز ما نیازمند این هستیم که با سیره‌شناسی امام خمینی(ره)، این نوع سبک زندگی را در جامعه کنونی بیش از پیش پیاده کنیم.

سردار عروج با یادآوری اینکه اگر امروز ایران اسلامی به این جایگاه رفیع در جهان دست یافته و در اکثر صحنه‌های بین‌المللی با سربلندی بیرون آمده است، به واسطه این بوده که فرماندهی را فقط از آن خداوند متعال دانسته است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول سه دهه گذشته و با پشتیبانی از ولایت‌فقیه ثابت کردند که در هیچ شرایطی اجازه وارد آمدن خدشه به مقاومت اعتقادی خود را که یک اصل مهم در پایداری نظام اسلامی است، نخواهند داد.

عروج در ادامه گفت: در این حرکت اصیل، حمایت همه جانبه از مظلومان عالم وجود دارد و انقلاب اسلامی به کمک هر کسی که در سرتاسر عالم مورد ظلم قرار گرفته است می شتابد و این در حالی است که افراد حاضر در این حرکت خود انسان های مظلوم اما مقتدری هستند.

سردار عروج با بیان اینکه امام خمینی(ره) معتقد کاری را که خودت نمیتوانی انجام دهی از دیگران نخواه افزود: برای تاثیرگذاری گفته هایمان در دیگران ابتدا باید خودمان به آن حرف عمل کنیم در غیر اینصورت حرف هایمان در جامعه تاثیری نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کم رغبت شدن و بی‌رغبت شدن به گناهان از نشانه‌های قرار گرفتن در مسیر صحیح است، افزود: خدمت به دین خدا، افراد را نسبت به گناه بی‌رغبت می‌کند.

وی تصریح کرد: یک نفر از ما که در مسیر حق گام برمی دارد می تواند با یک عالم بجنگند چون مقاومت اعتقادی دارد، اما اگر این مقاومت کنار برود، با مهمات و تجهیزات فراوان نیز نمی‌توان حرفی برای گفتن داشت.

ارسال نظرات