خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد:

تدوین طرح مهار و دفع آبهای سطحی در دستور کار شهرداری قزوین

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به منظور دفع آبهای سطحی در منطقه یک شهری به خصوص در زمان بارندگی و جلوگیری از بروز سیلاب، طرحی در این منطقه شهری با نظارت شورا در حال تهیه است.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۸۷
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ فرج اله فصیحی رامندی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان اینکه مجموعه سازمانهای خدمات شهری شهرداری اعم از مدیریت پسماند، آتش نشانی، اجراییات و شهرداری مناطق آمادگی لازم دارند تا هر گونه حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل و یا طوفان را مهار کنند، افزود: ولی در برخی نقاط همچون غرب خیابان راه آهن به دلیل سطح پایین منازل، انتقال و دفع آب به شکل طبیعی مقدور نیست.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه یکی از کوچه های خیابان راه آهن به دلیل تجمع پسآب در هنگام بارندگی، مجبور به انتقال آب با پمپ به مکان دیگری هستیم و در شرایط بارندگی شدید، پمپ قطعا جوابگو نخواهد بود.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: متأسفانه در هنگام برخی بارندگی ها، منازل مسکونی تعدادی از مردم در معرض آب گرفتگی قرار می گیردو اقدامات مربوطه به جمع آوری پسآب ها به صورت موقتی پاسخگوی نیاز مردم است.

وی با اعلام این خبر که در حال حاضر سیستم جمع آوری آبهای سطحی داخل کوچه ها در حال اصلاح، مرمت و بازسازی است، ادامه داد: به عنوان نمونه در کوچه هایی که مشکل آب گرفتگی شدت بیشتری دارد، نیاز به مطالعه و اجرای طرح انتقال اساسی آب با ظرفیت بالا وجود دارد تا از نفوذ آب به منازل جلوگیری شود.

فصیحی رامندی اضافه کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده و شهرداری منطقه یک در حال مطالعه طرحی برای جمع آوری و دفع آبهای سطحی به خصوص در مواقع بارندگی در مناطقی است که با مشکلات زیرساختی مواجه هستند و در حال حاضر تخلیه آب در این مناطق به وسیله پمپاژ انجام می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با انجام مطالعات و تأمین اعتبار برای اجرای این طرح، مشکلات ساکنین جنوب شهر به ویژه در خیابان راه آهن که مردم آن نیز با مشکل عدم دفع  پسآب مواجه هستند، رفع شود.

 

 

1004/پ30/ب

         

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار