فرمانده سپاه ناحیه اراک:

150 دانش‌آموز به مناطق محروم اعزام می‌شوند

تعداد 150 دانش‌آموز در قالب اردوهای جهادی یک روزه نیز جهت جمع‌آوری محصولات کشاورزی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۶۵
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک امروز، 14 مرداد  در جمع سرگروه‌های جهادگران بسیج محلات و مساجد شهرستان اراک گفت: جهادگران با تقویت روحیه تقوا و اعتلای روحیه اعتقادی و معنوی خدمتگذاری بدون منت را سرلوحه فعالیت خویش قرار دهند.

وی هدف از برگزاری اردوهای جهادی براساس تدابیر مقام معظم رهبری ترویج و اشاعه فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه به ویژه بین نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود:  جوانان باید قدر این فرصت را دانسته و از این مهم در راستای خودسازی استفاده کنند.

رضایی با ابراز خرسندی از فعالیت دانش‌آموزان و دانشجویان در اردوهای جهادی سال‌های گذشته، تصریح کرد: امیدست امسال نیز شاهد اثرگذاری خدمات جوانان و نوجوانان در قالب اردوهای جهادی در امر عمران و آبادانی نقاط محروم شهرستان باشیم.

وی همچنین هدف از اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به مناطق محروم در قالب طرح اردوهای جهادی را غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های سازندگی، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی، کمک به توسعه سازندگی و رفع محرومیت در کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم دانست.

رضایی از اعزام 300 دانش‌آموز بسیجی از اقشار مختلف مردم در قالب 15 گروه خبرداد و افزود: این دانش‌آموزان به مدت هفت روز به مناطق محروم شهرستان‌های اراک، خنداب و شازند اعزام شده و در اموری همچون مرمت مساجد و مدارس، احداث خانه‌های عالم جدول کشی کوچه و خیابان‌ها مشارکت می‌کنند.

وی وجود فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم، نهج البلاغه، آموزش دروس علمی مانند ریاضیات و زبان انگلیسی به دانش‌آموزان روستایی را از دیگر رسالت‌های دانش‌آموزی در اردوی جهادی عنوان کرد و گفت: تعداد 150 دانش‌آموز در قالب اردوهای جهادی یک روزه نیز جهت جمع‌آوری محصولات کشاورزی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

رضایی در بخشی از سخنان خویش به اعزام دانش‌آموزان نخبه به مناطق محرومی همچون ساروق نیز اشاره کرد و افزود: این دانش‌آموزان در قالب اردوی جهادی به این منطقه اعزام شدند و به مرمت و رنگ‌آمیزی مدارس پرداختند.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه دانش‌آموزان اعزامی به شهر ساروق در برنامه‌های معنوی، اخلاقی و نشست‌های روشنگری نیز شرکت داشتند، افزود: حضور دانش‌آموزان نخبه در اردوهای جهادی آنان را از نزدیک با رنج مردم آشنا کرده و زمینه اجرای برنامه‌های بهتر در آینده برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم را فراهم می‌کند.

ارسال نظرات