خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: بیش از 20 درصد نذورات نقدی مردم کشور که برای بازسازی عتبات عالیات اهدا می‌شود توسط استان فارس جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۵۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز، جابر مهدیار در نشست خبری اظهار داشت: 2 هزار و 800 نفر نیرو از استان فارس برای بازسازی عتبات به کشور عراق اعزام شدند که 10 درصد از نیروهای کشور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به عشق و علاقه مردم دیگر کشورهای جهان برای مشارکت در امر بازسازی عتبات عالیات از راه‌اندازی واحد امور بین‌الملل این ستاد خبر داد و اضافه کرد: با تشکیل این واحد علاوه بر ایران کشورهای دیگر نیز می‌توانند در این امر مهم شریک شوند که این امر با استقبال امارات، اروپا، آمریکا و برخی کشورهای دیگر روبه‌رو شده است.

مهدیار خاطرنشان کرد: جهان تشیع حرکت بزرگ فرهنگی را از طریق بازسازی اماکن مقدسه عراق آغاز کرده است و تکمیل این اقدامات و آماده‌سازی نیازمندی‌های زائران، آرامش و آسایش تمام مشتاقان حرم‌های مطهر در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین را به دنبال دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در ادامه بیان کرد: در مسائل هنری بازسازی عتبات، تنها استان‌های فارس و اصفهان مشارکت دارند اما در دیگر موارد تمام استان‌های کشور به تناسب توانایی خود همکاری می‌کنند.

مهدیار با بیان اینکه استان فارس در پروژه‌های بزرگی مانند ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف مشارکت دارد، ابراز داشت: ساخت و تکمیل این صحن به 600 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد اما کار با 300 میلیون تومان آغاز شده و در ماه مبارک رمضان سال آینده بخش زیارتی این صحن آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی ارتفاع‌دهی به گنبد امام حسین (ع) را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای ستاد بازسازی دانست و افزود: در عمل، برای این حرم گنبد جدید ساخته می‌شود و روی گنبد قرار می‌گیرد که با توجه به شرایط ژئوتکنیکی بستر کربلا، در بحث ارتفاع‌دهی به حرم با تزریق بتن به صورت انبوه، مستحکم‌تر از قبل می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات علاوه بر مرمت و نگهداری حرم‌های مطهر، توسعه آنها را نیز در دستور کار قرار داده است، گفت: اجرای پروژه صحن حضرت زهرا (س) در راستای توسعه حرم مطهر حضرت علی (ع) آغاز شده است.

مهدیار با بیان اینکه در راستای توسعه حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) نیز عملیات اجرایی ساخت صحن حرم حرت زینب (س) آغاز شده و مراحل تملک و تسطیح زمین سپری شده است، عنوان کرد: این صحن مطهر در برنامه‌ای پنج‌ساله تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه حرم‌های مطهر در کاظمین گفت: دو صحن امام رضا (ع) با 80 هزار مترمربع و صحن حضرت صاحب‌الزمان (عج) با 70 هزار مترمربع پیش‌بینی شده است و سه درب طلا نیز در استان فارس آماده شده که به زودی به کاظمین ارسال می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: وجود شرایط ویژه‌ای که از نظر امنیتی در سامرا و برخی شهرهای عراق حاکم است، بازسازی حرم‌های مطهر متوقف نشده است و کارهای مربوط به بازسازی، اعزام نیرو، ارسال تجهیزات و نیازمندی‌های تأسیساتی و عمرانی از استان فارس ادامه دارد.

مهدیار با اشاره به اینکه در طرح توسعه حرم‌های مطهر در سامرا با شعاع 300 متری اطراف حرم در دست اجراست عنوان کرد: این طرح به دلیل حساسیت‌های شهر سامرا بازتاب گسترده‌ای در دنیا دارد و سبب تحول بزرگی در این حرم‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در تمام شهرستان‌های استان فارس فعال است بیان کرد: در 81 بخش در استان نیز ستادهای جدیدی ایجاد می‌شود و در ادارات نیز دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات نذورات و کمک‌های مردمی را دریافت می‌کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های بازسازی حرم‌های مطهر در کشور عراق به طور خاص توسط استان فارس انجام می‌شود گفت: پروژه‌هایی مانند ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع)، 5 درب مطلای حرم‌ امام حسین (ع) با استفاده از قطعات خاتم‌کاری، صندوق بزرگ خاتم‌کاری برای حرم حضرت مسلم (ع)، 6 پنجره بزرگ برای حرم امامین در کاظمین، خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) و درب بزرگ مربوط به باب‌القبله سامرا که هنر منبت هنرمندان شهرستان آباده است از جمله این پروژه‌ها هستند.

مهدیار با بیان اینکه گل‌آرایی حرم‌های مطهر نیز همچنان در دستور کار است افزود: نیازمندی‌های حرم‌های مطهر مانند عرقیات، گلاب و خرما نیز از استان فارس ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دفتر مرکزی ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان فارس واقع در خیابان زند، میدان امام حسین (ع) آماده دریافت نذورات مردمی است اظهار داشت: دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان‌ها و دفاتر ائمه جمعه نیز نذورات و کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم را دریافت می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها