خبرهای داغ:
معاون روابط عمومي سازمان بسيج:

تلاش جهادگران بسيجي در رفع مشكلات ساختاري مناطق محروم/ اعزام 3 هزار گروه جهادي به دورترين نقاط مرزي كشور

معاون روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين گفت: تمام تلاش جهادگران بسجي در رفع مشكلات ساختاري مناطق محروم است.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۵۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، اسماعيل احمدي در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه هاي بسيج در زمينه طرح جهادي و ارزيابي ها و اولويت و برنامه هاي فرهنگي سازمان بسيج اظهار داشت: با تشكيل بسيج سازندگي از سا ل79 روز به روز شاهد توسعه، تعميق و پيشرفت گروه هاي جهادي در كشور هستيم.

وي با اشاره به اينكه گروه هاي جهادي دانشجويان، دانش آموزان، پزشكان، طلاب، معلمان و اساتيد كه فعاليت هاي گوناكوني در كشور انجام مي دهند،‌ افزود: اصلي ترين فعاليت جهادگران بسيجي در عرصه هاي فرهنگي، هنري، ورزشي، عمراني،‌ بهداشت و درمان، كشاورزي و منابع طبيعي بهسازي و نوسازي مدارس و مساجد و فعاليت هاي عمراني و بهداشت و درمان است.

معاون روابط عمومي سازمان بسيج اظهار داشت:‌ جهادگران وقتي وارد روستا مي شوند، تمام مجموعه روستايي را به عنوان يك بسته اي مي بينند كه هر نوع خدماتي كه نياز است به ميزان تواني كه دارند در آن روستا انجام بدهند، و آنچه در توانشان نيست با شناسايي افراد توانمند و متخصص در اردوهاي بعدي جبران مي كنند.

احمدي با بيان اينكه سازمان بسيج جامعه پزشكي در سال 93 بيش از 50 هزار پزشك در قالب 75 بيمارستان صحرايي در قبال حدود ده‌ها گروه‌هاي تك تخصصي به روستاهاي محروم اعزام كرده است، افزود: در اين 75 بيمارستان صحرايي مدرن ترين و به روزترين عمل هايي جراحي كه مي بايست در اتاق هاي عمل جراحي ويژه با امكانات تخصصي و به روز انجام شود، توسط پزشكان صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينكه در سال گذشته 47 بانوي بسيجي در اردوهاي جهادي در كلاس هاي فرهنگي هنري فعاليت جدي داشتند، بيان كرد: در طول 4 ماهي كه از سال 94 مي گذرد، بيش از 50 هزار دانشجو به مناطق محروم اعزام شدند و قطعاً با توجه به اينكه در فصل تابستان هستيم اين تعداد قطعا افزايش خواهد يافت.

معاون روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين بيان كرد: طبق آمار بسيج سازندگي اعلام كرده سه هزار گروه جهادي در تمامي اقصي نقاط كشور گسترده مي شوند و فعاليت هاي خود را در دورترين نقاط مرزي كشور انجام مي دهند.

احمدي با بيان اينكه شاهد تداوم حضور گروه هاي جهادي در مناطق محروم هستيم تا در يك فرصت زماني منشكلات جدي و ساختاري آن منطقه را برطرف كنند، گفت: گروه جهادي كه در يك منطقه وارد مي شود تمام تلاشش را مصروف مي كنند كه 3 الي4 سال در يك منطقه بماند و همين امر باعث مأنوس شدن مردم با جهادگران بسيجي و اعتمادسازي نسبت به برگزاري اردوهاي جهادي شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها