معاون روابط عمومي سازمان بسيج:

روابط عمومي مغز متفكر مديريت است

معاون روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين با تأكيد بر اينكه مديران روابط عمومي بايد به آموزش و مطالعه را در اولويت كارهاي خود قرار دهند، اظهار داشت: امروز روابط عمومي مغز متفكر مديريت و پل ارتباط ميان هر سازمان با مخاطبانش است.
کد خبر: ۸۵۵۱۴۱۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، اسماعيل احمدي در دوره آموزش تکمیلی مسئولان روابط عمومی رده های بسیج استان سمنان كه در مجتمع فرهنگي شهيدكلاهدوز شهميرزاد برگزار شد، با تأكيد بر اينكه مديران روابط عمومي بايد به آموزش و مطالعه را در اولويت كارهاي خود قرار دهند، اظهار داشت: امروز روابط عمومي مغز مديريت و پل ارتباط ميان سازمان و مخاطبان است.

وي حوزه كاري روابط عمومي را تركيب و عصاره اي از تمامي حوزه‌هاي و بخش‌هاي فعاليت يك سازمان و مجموعه نام برد و افزود: مديران روابط عمومي بايد در حوزه‌هاي مختلف ادبيات، اقتصاد، منطق، فرهنگ، جامعه، سياست، ورزش و ... تخصص و آگاهي داشته باشد به گونه اي كه در صورت تغيير جايگاه توان مديريت تمامي اين حوزه‌ها را به نحو احسن داشته باشد.


معاون روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه مدير روابط عمومي موظف به فراگيري تكنيك‌ هاي ارتباط است، به برشماري نقش روابط عمومي پرداخت و اظهار داشت: ايفاي نقش نمايشي نخستين نقش روابط عمومي است به اين معنا كه از اين طريق سازمان به جامعه معرفي و نشان داده مي شود.

وي با بيان اينكه روابط عمومي در تمام شئون رفتاري، عملي و گفتاري نقش دارد،‌ افزود: يكي از كارهاي روابط عمومي برپايي نمايشگاه در جايگاه يك رسانه است و حال اين رسانه بر رسانه شفاهي، گروهي، جمعي و نوين تقسيم بندي مي شود.

وي در بيان تفاوت رسانه گروهي و جمعي گفت: مخاطبان رسانه گروهي قابل شمارش است؛ اما در رسانه جمعي برخوردار از مخاطباني همگاني، ‌انبوه و غيرقابل شمارش است.


معاون روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين دومين نقش روابط عمومي ها را نقش اظهاري عنوان كرد و گفت: ‌در اين نقش بايد از طريق اعلام و بيان كردن سازمانمان را به جامعه معرفي كنيم و به عبارتي ديگر بايد گفت روابط عمومي سخنگوي سازمان است.

احمدي بيان داشت: نقش مذاكره اي سومين نقش روابط عمومي ها است كه با ايفاي اين نقش روابط عمومي به دنبال رفع اختلافات و حل دعاوي و جذب منابع براي سازمان است.

وي با بيان اينكه روابط عومي بانك جامعهي از اشخاص حقيقي و حقوقي در همه حوزه ها است، گفت: چانه زني و رايزني با اصناف و اقشار مختلف بر عهده روابط عمومي است.


معاون روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين يكي ديگر از نقش هاي مهم روابط عمومي را نقش مشاوره‌اي عنوان كرد و گفت: مدير روابط عمومي بايد در سياست‌گذاري‌ها، برنامه‌ريزي‌ها، رويكردها و فعاليت هاي سازمان خود نقش و مشاركت جدي داشته باشد.

احمدي اظهار داشت: نقش تفصيلي روابط عمومي بايد بتوانيم اطلاعات و داده ها را تجزيه، تحليل، تشريح، تبيين و تفسير كنيم و در حقيقت با اين نقش روابط عمومي ناظر بر بخش افكارسنجي است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار