خبرهای داغ:
مسئول بسیج ورزشکاران استان قم:

ورزش کشور نیاز به بازنگری و بومی سازی دارد

مسئول سازمان بسیج ورشکاران استان قم با اشاره به الگو گیری غلط ورزش کشورازغرب، گفت: ورزش کشور نیاز به بازنگری وبومی سازی دارد.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۹۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹

داوود هاشمی ماد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 17 شوال سالروز ورزش پهلوانی وزورخانه ای و همچنین روز قشر بسیج ورزشکاران اظهار داشت: این روز با توجه به فرو بردن خشم امام علی(ع) در جنگ خندق در برخورد با عمروبن عبدود تبدیل به یک الگوبرای جامه ورزشکاران شده است و به همین خاطر با پیشنهاد ورزش و سازمان بسیج ورزشکاران این روز تحت عنوان روز ملی ورزش پهلوانی وزورخانه ای وهمچنین روز قشر بسیج ورزشکاران نام گذاری شد.

وی ورزش را یک پدیده اجتماعی ذکر کرد وبیان داشت: ورزش دارای یک سری خصوصیات ذاتی مانند تحرک، پویایی، نشاط سلامتی است که همواره این خصوصیات در زندگی انسان ودر عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی دارای تاثیراتی است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان قم، تربیت جسم را مقدمه ای برای تربیت روح دانست و تأکید کرد: قطعاً اگر جسم سالمی وجود داشته باشد روح انسان برای رسیدن به کمال که همان خداوند متعال است آماده تر است واین یعنی همراهی وبستر سازی جسم برای تعالی روح است.

وی با انتقاد از الگو گیری ورزش کشوراز سازمان ملل ابراز داشت: متاًسفانه بدنه اصلی ورزش کشور الگو گرفته از ابلاغی ات کمیته بین المللی المپیکی که زیر نظر کمسیون فرهنگی اجتماعی سازمان ملل است و انه قصد القای این دیدگاه را دارند که ورزش یک پدیده عام وفرگیر بدون ماهیت فرهنگی،دینی ومذهبی است و به علت تضاداین مسئله با آرمان های اسلام باید ورزش در کشور بومی سازی شود.

هاشمی با بیان اینکه این مسئله حتی در مدیریت ورزش کشور رخنه کرده و خاطرنشان کرد: از دلایل اصلی ورود بسیج ورزشکاران به عرصه ورزش همین عدم بومی سازی و ایجاد بازنگری و تعریف مجددی نسبت به امر ماهیت ورزش انجام دهد.

وی تصریح کرد: اولین کار در این زمینه فضاسازی فرهنگی محیط های ورزش است که غالباً انتخاب نفرات و تیم های اخلاق مطابق با معیار های اسلامی در مسابقات ورزشی، نظارت بر افتتاحیه ها و اختتامیه ها و نهادینه کردن امربه معروف و نهی از منکر در این محیط ها توسط بسیج ورزشکاران صورت می گیرد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان قم به شناسائی افراد تاثیرگذار در محیط های ورزشی و نقش آن ها در تربیت و تعالی فرزندان اشاره کرد و گفت: در این زمینه ظبق آسیب شناسی انجام شده مربیان ورزشی به عنوان ستون خیمه ورزش به عنوان فردی با تاثیرگذار زیاد شناسائی شده و برای آنها سرمایه گذاری های زیادی در غالب طرح صالحین انجام شده تا از طریق آنها تاثیر برا اعضای تیم ها و هنرجو ها داشته باشیم.


ارسال نظرات