خبرهای داغ:
جمعی از اصحاب رسانه استان همدان همزمان به مناسبت هفته خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا با خانواده شهید حسن ترک شهید شاخص سال 94 استان همدان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۴۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جمعی از اصحاب رسانه استان همدان همزمان با هفته خبرنگار به منظور گرامیداشت یاد و خاطر شهدا امروز با خانواده شهید حسن ترک شهید شاخص سال 94 استان همدان دیدار کردند.

در این مراسم که خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان و تنی چند از اعضا خانه مطبوعات همدان و معاونان روابط عمومی و فرهنگی سپاه انصار الحسین (ع) نیز حضور داشتند، اقوام و دوستان شهید به خاطره گویی از این استاد قرآن کریم پرداختند.

برادر شهید ترک در ابتدای سخنانش با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهید ترک در خصوص زودگذر بودن حوادث دنیا عنوان کرد: برادرم در سال ۱۳۴۱در تهران چشم به جهان گشود و شاگردی درس خوان بود و در جلسه قرآنی نونهالان و جعفریه امام زمان(عج) همدان نیز فعالیت داشت.

*حسن ترک شهید شاخص نمازاست

محمدتقی ترک ادامه داد: این شهید از سه سالگی در جلسات قرآن شرکت می‌کرد و در دوران اوایل انقلاب در سال ۱۳۶۰ عضو سپاه پاسداران شد و به علت فضیلت‌های اخلاقی به عنوان مسئول پذیرش سپاه انتخاب شد و سپس وارد جبهه های جنگ علیه دشمن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ابعاد وجودی شهدا بیش از ظرفیت ذهن‌هاست، بیان داشت: بندگی خدا در آزمون جهاد در راه حق مشخص می‌شود کمااینکه حسن ترک شهید شاخص نماز نیز است.

برادر شهید ترک افزود: در عملیات والفجر ۸ به علت شدت مجروحیت و دیر رسیدن آمبولانس احتمال شهادت وی می‌رفت اما در همان حال با خونریزی شدید نماز خود را با انجام تیمم می‌خواند.

وی با اشاره به حضور وی در عملیات‌ والفجر مقدماتی، یک، دو، چهار و پنج، اذعان داشت: وی در عملیات والفجر ۸ به عنوان معاون تیپ حضور داشت و در ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۶۴ به علت اصابت گلوله به پیشانی‌اش به شهادت رسید.

برادر شهید ترک با بیان اینکه برادرم توجه ویژه ای به بیت المال داشت، اذعان داشت: خانواده تا زمان شهادت حسن از فرمانده بودن وی در تیپ انصار اطلاع نداشت.

وی با اشاره به اینکه حسن ترک به عارف لشگر انصار معروف بوده است، بیان داشت: به دنبال جمع آوری خاطرات از وی هستیم کههمرزمانش از طریق وب سایت این شهید می‌توانند خاطرات خود را درج کنند.

* شهید ترک با اخلاص کار می‌کرد

همرزم شهید ترک نیز با اشاره به سجایای اخلاقی وی، اذعان داشت: آشنایی من با وی مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی و رویش‌های انقلاب اسلامی در دبیرستان ابن سینا همدان بود که مبارزان در انجمن اسلامی گرداگرد وی جمع شده بودند چراکه گروه‌ها و جریان های مختلف در این دبیرستان قبل از پیروزی انقلاب فعالیت داشتند.

محمود حمیدزاده ادامه داد: در مهر ماه سال ۱۳۶۰ مقرر شد در سومار عملیاتی انجام شود که این عملیات با کمک وی و شهید همت طراحی شد واز آنجایی که شهید همت علاقه ویژه ای به حسن ترک داشت، مسئولیت‌های در تیپ به وی داد.

حمید زاده با اشاره به سخت گیری‌ها برای انتخاب فرمانده تیپ از سوی شهید همت، بیان داشت: در عملیات سومار حضور نداشتم اما همرزمان شهید از رشادت‌های وی در این عملیات در برخورد با مین والمر و مجروح شدنش سخن می‌گفتند.

وی افزود: وی مربی و قاری قرآن بود و صوت دلنشین داشت به طوری که در جان و دل‌ها نفوذ می‌کرد.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به نظم شهید حسن ترک در کارها و یادداشت برداری از برنامه‌های خود، اذعان داشت: با اخلاص و برنامه ریزی‌ها، شناسایی‌ها را انجام می‌داد.

حمیدزاده عنوان کرد: وی الگوی خوبی برای جوانان همدانی است و روحیه وی انقدر متعالی بود که حتی حاضر نشد مسئولیت‌های بزرگ را بپذیرد بلکه ترجیح می داد از این مسئولیت‌ها دور باشد.

همرزم شهید افزود: در منطقه مجنون با وجود خستگی زیاد در روز هیچ گاه نماز شبش ترک نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه فاوه مجبور به بیدار بودن به مدت سه شبانه روز بودیم، اذعان داشت: یکروز قبل شهادت انقدر لباس وی عرق کرده بود که شوره بسته بود و همان ایام گلوله مستقیم توپ باعث شهادتش شد.

مادر شهید حسن ترک نیز با اشاره سجایای اخلاقی وی اذعان داشت: او من را برای شهادت خود آماده کرده بود و بارها گفته بود که رهبر را تنها نگذارید و توصیه به روزه در روزهای دوشنبه و پنجشنبه داشت.

درپایان این دیدار نیز به رسم ادب از طرف خبرنگاران و سپاه انصار الحسین(ع) هدیه ای به خانواده شهید اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات