محمد مهدی راضی از هنرمندان برجسته نقاشیخط استان پس از نزدیک به پنج سال تلاش توانست رشته نقاشیخط را در دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره کارشناسی ناپیوسته به تصویب برساند.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۳۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مهدی راضی از هنرمندان برجسته نقاشیخط استان پس از نزدیک به پنج سال تلاش توانست رشته نقاشیخط را در دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره کارشناسی ناپیوسته به تصویب برساند.

وی از انگیزه ی خود در این خصوص، گفت: یکی از انگیزهای من این بود که در دوران دانشجویی در دانشگاه هنر علاقمند بودم که پایان نامه ام نقاشیخط باشد، برای این کار به نزد استاد آن زمان رشته خود رفتم و مسئله را با ایشان در میان گذاشتم که استاد به هر دلیلی من را از این کار منصرف کرد و آن زمان اگر این کار را انجام  می دادم می توانستم بعنوان اولین نفری باشم که توانسته پایان نامه ام نقاشیخط را تحویل دهم.

راضی ادامه داد: از آن زمان که با مشاوره غلط استادم نتوانستم این کار را انجام دهم انگیزه ای در من به وجود آمد تا بتوانم کار خاصی را در این که علاقه بسیاری به نقاشیخط داشتم انجام بدهم.

این هنرمند برجسته خاطر نشان کرد: در این چند سال با چالش هایی همچون نا امیدی هایی که برخی افراد به من می دادند مانند اینکه می گفتند نقاشیخط به عنوان یک هنر می تواند باشد اما بعنوان یک رشته هنری نه بوده و نه می تواند باشد روبه رو شدم و این حرف ها باعث می شد تا با تلاش بیشتر و همکاری دوستان بتوانم کاری را انجام دهم که تا الان کسی این کار نکرده است که به لطف خداوند توانستم این کار را با شایستگی به اتمام برسانم.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف برخی از دوستان مانند استاد گلبافت، خانم ملاجعفری که هر دو مدرک ارشد هنرهای تجسمی را دارا هستند، دکتر ابرقویی، دکتر عیسی کشاورز، دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد و تهران در روند کار من را یاری کردند تا بتوانم این رشته را به ثبت برسانم.

راضی در پایان اظهار داشت: نقاشیخط قبلا بعنوان یک هنر وجود داشته اما رشته نقاشیخط در هیچ کجا تدریس نشده است و این کار برای اولین بار در کشور به حالت اجرا در آمده و با به تصویب رسیدن رشته نقاشیخط، از بهمن ماه امسال این رشته دانشجو پذیرش می کند.

گفتنی است پس از به تصویب رسیدن رشته نقاشیخط در دوره کارشناسی ناپیوسته این هنرمند در پی این است تا با مساعدت مسئولین مرتبط ارشد این رشته را که برای دانشگاه آزاد طراحی شده را به ثبت برساند.

یزدهنر


ارسال نظرات