در همایش تجلیل از خادمین شهداء و کاروان ارتحال امام خمینی(ره)؛
مسئول سازمان اردویی سپاه و بسیج کشور گفت: دفاع مقدس یکی از قله‌های رفیع انقلاب اسلامی و سیمای آیه‌های آسمانی در زمین است که جلوه‌ای از عاشورا دارد.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۱۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج کشور در این همایش اظهار داشت: سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در سالی که به نام همدلی و هم‌زبانی مشخص‌شده است با تعامل بسیار خوبی که با دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه فرهنگ ایجاد کرده است توانسته در رده استان‌های موفق قرار گیرد و به‌عنوان برترین استان از آن تقدیر خواهد شد.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه و بسیج با بیان اینکه در عرصه فرهنگ همه دستگاه‌ها باید تعامل داشته باشند، افزود: رهبری تاکنون 9 بار به مناطق راهیان نور سفر داشتند و بارها گفتند که نگذارید یاد دفاع مقدس از خاطره ها برود.

این خادم شهدا با اشاره به اینکه دفاع مقدس همانند عاشورا به روز است، عنوان کرد: دفاع مقدس یکی از قله‌های رفیع انقلاب اسلامی و سیمای آیه‌های آسمانی در زمین است که جلوه‌ای از عاشورا دارد.

سلیمانی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) کهنگی ندارد، بیان کرد: هرساله مردم با شور و شوق بیشتر از سال گذشته در مراسمات حضور پیدا می‌کنند لذا شرکت در یادمان های دفاع مقدس، کارگاهی برای تربیت نسل جوان و ترویج فرهنگ عاشورا است.

مسئول سازمان اردویی بسیج با بیان اینکه راهیان نور یک ابتکار و سنت انقلابی است، اذعان داشت: راهیان نور زیارت با معرفتی است که باگذشت سال‌ها ارتفاع پیداکرده و سپاه امام صادق(ع) با همکاری بسیجیان و خادمان این استان توانسته در این عرصه عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

این خادم شهداء گفت: راهیان نور یک حرکت فرهنگی است و این حرکت فرهنگی باید به نسل جوان منتقل شود و هدیه‌ای از شهداء به جوانان و مقدمه‌ای برای بازگشت خویش است.

سلیمانی ضمن اشاره به اینکه اغلب زائرین جوانان هستند، یادآور شد: برخی افراد در راهیان بدون چادر حضور پیدا می‌کردند که بعد از برگشت از این سفر مقدس نگاهشان عوض می‌شد و چادر را یک حصار امنیتی می‌دانند.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران در مذاکرات قدم‌ها را فراتر گذاشت اما آن‌ها قانع نشدند،تصریح کرد: تیم هسته‌ای و مذاکرات هسته‌ای برای دولت‌های استکبار بهانه است و آمریکا می‌خواهد پایه اسلام را سست کند.

حمید خرم‌دل جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز با تشکر از خادمین شهداء گفت: سپاه دو برنامه بیعت و تجلیل در برنامه اصلی خود دارد که راهیان نور به‌منظور بیعت از خون شهداء و امام است.

جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بابیان اینکه اکثر جلسات راهیان نور به نتیجه نمی‌رسد و در مسیر مشکلاتی ایجاد می‌شود، عنوان کرد: وقتی زائرین قدم در کربلای ایران می‌گذارند شاهد اتفاقاتی هستیم که باورنکردنی است.

خرم‌دل ضمن اشاره به اینکه خیر و برکات خون شهداء شامل حال دانش آموزان می‌شود، تصریح کرد: کاروان‌های ارتحال امام(ره) بیعتی با امام عصر و یک حضور سیاسی و عبادی است که همه اقشاری که در آن شرکت می‌کنند قابل‌تقدیر هستند.

در پایان این مراسم از خادمین شهداء و کاروان‌های ارتحال حضرت امام خمینی(ره) تقدیر شد.

ارسال نظرات