رییس سازمان بسیج مداحان گفت مداحان باید این نکته را در نظر داشته باشند که ما وظیفه و رسالت خودمان را انجام می دهیم ولی شاید مورد بی مهری قرار گیریم.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۸۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، حاج محمد فراهانی در اجتماع عمومی بسیج مداحان در خصوص  رسالت های مداحان گفت: اگر شک دارید که کاری که مداحان انجام می دهند کمتر از کاری است که انبیا انجام داداند، لطفا شکتان را برطرف کنید. تعبیری که مقام معظم رهبری در خصوص مداحان به کار می برند " رسالت مداحان " است. برای اهمیت کار مداحان، از کلمه رسالت استفاده می شود. مداحان باید این نکته را در نظر داشته باشند که ما وظیفه و رسالت خودمان را انجام می دهیم ولی شاید مورد بی مهری قرار گیریم، البته به برکت انقلاب اسلامی مردم برای مداحان ارزش زیادی قائل هستند ولی ممکن است در کار مداحی که انجام می دهید آنچنان جذب صورت نگیرد و قدر کار شما را ندانند و شما باید خودتان را با انبیا الهی مقایسه کنید از جمله حضرت نوح و این مطلب را باید در نظر بگیرید که هر چه قدر ما سختی بکشیم به اندازه انبیا الهی سختی نکشیده ایم.

مداح اهل بیت در خصوص بخشی از زندگی حضرت نوح افزود: ماجرای کشتی حضرت نوح (ع) که در روایات و اشعار به آنها اشاره شده است و پس از حدود 350 سال که حضرت نوح قوم شان را دعوت کردند و آن قوم نه تنها حرف حضرت را گوش نمی دادند و زمانی که حضرت در خشکی کشتی را می ساختند ایشان را مسخره هم می کردند و اینجا بود که خداوند فرمان عذاب را صادر کرد.

حالا قصه حضرت نوح را در کجای مداحی می توانیم استفاده کنیم، در زندگی نامه اهل بیت این نکته وجود دارد که دعوت اهل بیت را لبیک نگفتند و اهل بیت را تنها گذاشتند و در این گونه اشعار می توانیم استفاده کنیم:

هیچ کس خورشید را یاری نکرد

هیچ کس از گل طرفداری نکرد

جمله سرها گریبانی شدند

دشمن آن نوح طوفانی شدند

در این جا می توان از شعر استفاده کرد و به داستان اشاره کرد، که حضرت نوح 950 سال خون دل خوردند و ناسزا شنیدند و صبر کردند تا قوم شان هدایت شوند اما این قوم لجوج نه تنها به حضرت ایمان نیاوردند بلکه حضرت را مورد تمسخر قرار می دادند و در نهایت حضرت این قوم را نفرین کردند اما حضرت سید الشهدا (ع) نه تنها نفرین نکردند بلکه تا آخرین لحظات قبل از شهادتشان به فکر هدایت و شفاعت قاتلشان بودند.

ارسال نظرات