سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با حاشیه‌هایی از جمله گلایه و نارضایتی خبرنگاران و ورزش وزیر و رؤسای آموزش و پرورش در سالن همایش همراه بود.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۵۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سالن همایش‌های برج میلاد تهران امسال از تاریخ 11 تا 13 مرداد میزبان 1700 نفر از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور بود که از مناطق مختلف برای شرکت در سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش به تهران آمده بودند.

سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش در سه روز برگزاری خود با حاشیه‌های جالب و متعددی همراه بود که برخی از آنها بدین شرح بودند:

*در روز نخست اجلاس قرار بود حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به‌عنوان مهمان ویژه این اجلاس سخنرانی داشته باشد اما بنا به دلایلی رئیس جمهور حضور نیافت و مشاور وی به‌جای او در جمع فرهنگیان حضور یافت و پس از قرائت پیام رئیس جمهور سالن اجلاس را ترک کرد.

*در روز نخست اجلاس دختران دانش‌آموز از استان خراسان رضوی موسیقی سنتی جالبی را به‌صورت زنده برای حضار اجرا کردند که به‌دلیل قوی بودن کار آنها با تشویق بسیار حضار مواجه شدند.

*یکی از نکات جالب در اجلاس سی و دوم ورزش وزیر و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در سالن اجلاس بود. بسیاری از رؤسای آموزش و پرورش به‌دلیل خستگی زمانی که در سالن حضور می‌یافتند حالت خواب آلودگی داشته و برخی از آنها نیز چرت می‌زدند اما آموزش و پرورش با ابتکاری جالب از یکی از عوامل صدا و سیما که صبح‌ها برنامه ورزشی اجرا می‌کند دعوت کرد تا برای دقایقی با اجرای حرکات ورزشی در سالن باعث شود که وزیر و رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور نیز برای رفع خستگی حرکات ورزشی انجام دهند.

*در روز دوم برگزاری اجلاس قرار بود علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران ویژه این روز باشد اما لاریجانی نیز به سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش نیامد و حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس به‌جای او در جمع فرهنگیان حضور یافت و سخنرانی کرد.

*یکی از اتفاقات تلخ دومین روز برگزاری اجلاس رؤسای آموزش و پرورش برخورد محافظان وزیر آموزش و پرورش با یکی از خبرنگارانی بود که قصد سؤال از وزیر داشت به‌گونه‌ای که این محافظ با آرنج به قفسه سینه این خبرنگار ضربه‌ای وارد کرد و منجر به ناراحتی این خبرنگار شد، این درحالی است که انعکاس رفتار ناشایست این محافظ به وزیر آموزش و پرورش تنها با این جمله همراه بود: این نوع رفتار با خبرنگاران را تأیید نمی‌کنم و در این باره تذکر می‌دهم.

*در روز سوم اجلاس رؤسای آموزش و پرورش آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی به‌همراه همسرش مهمانان ویژه این روز بودند.

*در ساعات پایانی سومین روز اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مجری برنامه به فرهنگیان اطلاع داد که امشب مهمان ویژه رئیس جمهور هستند و در ضیافت شام وی شرکت خواهند کرد.

*در پایان این مراسم مناطق مختلف کشور با وزیر آموزش و پرورش عکس یادگاری گرفتند و پس از آن راهی دیدار با رئیس جمهور شدند.

 در طول سه روز این اجلاس خبرنگاران برای پوشش این مراسم تلاش بسیاری کردند و اگر زحمات آنها نبود بسیاری از اخبار این اجلاس منعکس نمی‌شد اما متأسفانه تلاش و زحمات این گروه کمتر مورد توجه مسئولان این حوزه قرار می‌گیرد. یکی از حاشیه‌های اصلی سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش گلایه‌ها و نارضایتی خبرنگاران این حوزه بود، به‌گونه‌ای که به‌دلیل برخی از رفتارها کمتر خبرنگاری به‌سمت وزیر آموزش و پرورش برای مصاحبه می‌رفت، این درحالی است که دولت یازدهم بارها بر اطلاع‌رسانی آزاد تأکید داشته است اما این مقوله در آموزش و پرورش چندان مورد توجه نیست.

ارسال نظرات