مرکز اسلامی امام علی (ع) و رایزنی فرهنگی ایران در اتریش با همیاری مدرسه فارابی وابسته به آموزش و پرورش ایران و کانون بانوان مسلمان اتریش، تابستان امسال اقدام به برپایی مدارس قرآنی کردند تا به بخشی از این دغدغه‌ها پاسخ گویند.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۵۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  از جمله دغدغه‌های مهم والدین ایرانیان مقیم اتریش، به عنوان کشوری که همه چیز در تسخیر تکنولوژی است، این است که چگونه فرزندان را تربیت کنند و در پیوند با معارف قرآنی نگاه دارند.

مرکز اسلامی امام علی (ع) و رایزنی فرهنگی ایران در اتریش با همیاری مدرسه فارابی وابسته به آموزش و پرورش ایران و کانون بانوان مسلمان اتریش، تابستان امسال اقدام به برپایی مدارس قرآنی کردند تا به بخشی از این دغدغه‌ها پاسخ گویند.

در برپایی این دوره‌ها که با حمایت معاونت فرهنگی و اداره‌کل پشتیبانی و تشریفات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همراه بود، از دو تن از استادان قرآنی و جوان اعزام شده از سوی حوزه علمیه قم به نام‌های حجت‌الاسلام مقدسی و حجت‌الاسلام دهنوی و نیز برخی از اساتید ساکن وین بهره گرفته شد.

در فعالیت‌های تابستان امسال حدود 500 تن از علاقمندان به مفاهیم و علوم قرآنی در سطوح مختلف از وین و شهرهای اطراف آن حضور یافتند.

سرفصل برنامه‌های امسال ویژه جوانان عبارت بود از: دوره تخصصی تجوید قرآن کریم با هدف بالا بردن سطح علمی قرآن‌آموزان در علم تجوید و دوره تخصصی حفظ موضوعی قرآن کریم با محوریت قرآن و زندگی.

 در این دوره، تمامی شرکت‌کنندگان 40 آیه موضوعی از کلام‌الله مجید را در زمینه‌های مختلف حفظ کردند.

دوره‌های ویژه نوجوانان نیز شامل 7 موضوع حفظ جزء 30 قرآن با استفاده از اقلام ارسالی به وسیله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آشنایی قرآن‌آموزان با علم تجوید و برخی از مقامات قرائت مجلسی، آموزش عقاید اسلامی همراه با سرگرمی‌های علمی مانند جدول و سؤالات دینی در فضایی شاد، آموزش احکام و آشنایی با سیره علما و شهدا همراه با دروس اخلاق، آموزش تواشیح، آموزش سرود با محوریت معارف قرآنی و آموزش روزنامه‌نگاری با محوریت معارف اسلامی با تشکیل گروه‌های شش و هفت نفره، بود.

همچنین آموزش قصص انبیا و امامان معصوم (ع)، حفظ آیات موضوعی و سوره‌های کوچک قرآن کریم و آموزش برخی از احکام و تجوید، آموزش نگارگری با محوریت موضوعی داستان و معارف و آیات‌الاحکام، برپایی نمایشگاه جمعی از آثار نوجوانان و نو نهالان در بخش نگارگری، آموزش صنایع دستی، آموزش بازیگری و اجرای نمایشنامه‌های مختلف توسط قرآن‌آموزان و آموزش معارف با بهره بردن از نمایش‌های عروسکی، اختصاص به دوره‌های ویژه نونهالان داشت.

در پایان این دوره، با حضور حجت‌الاسلام منتظری‌مقدم، نماینده ولی فقیه در اتریش و محمدرضا وصفی، رایزن فرهنگی ایران در این کشور، جوایزی به برگزیدگان در بخش حفظ و نگارگری اهدا شد.

ارسال نظرات