عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید فرهنگ ایرانی - اسلامی را در قالب بازی‌های رایانه‌ای عرضه کنیم.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۴۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، لاله افتخاری در مراسم رونمایی از 3 بازی رایانه‌ای که در محل سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد اظهار داشت: باید باور کنیم که دشمن کار خود را از مقوله فرهنگی آغاز کرده است و ما نمی‌توانیم در این زمینه برای مقابله با آنها دست بسته بنشینیم و باید انتظار حضور بیشتر آنها را داشته باشیم. 

وی ادامه داد: دشمن از طریق بازی‌های رایانه‌ای نیز نفوذ پیدا می‌کند و اقدامات آنها باری به هر جهت نیست بلکه هجمه همه سویه داریم لذا اقدامات ما نیز باید همین طور باشد و توجه کنیم که بازی رایانه‌‌ای تنها مخاطب کودک و نوجوان ندارند و باید فکری برای مخاطب بزرگسال هم داشته باشیم. 

وی همچنین گفت: ما باید فرهنگ ایرانی - اسلامی را قالب بازی‌های رایانه‌ای عرضه کنیم. مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی بر بسیاری از شاخص‌ها به ویژه اخلاق و باورها تاکید کردند. در برخی مجالس صحبت از ساعات کم کار مفید کارمندان می‌شود که ما معتقدیم حتی این موضوع را می‌توان به صورت بازی‌های رایانه‌ای به کودکان آموزش داد. 

افتخاری افزود: ما برای اقدامات خود کمک، همکاری و نقدها و پیشنهادات را نیاز داریم و برای حفظ فرزندان و نسل خود باید از تولیدکنندگان در حوزه فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای حمایت کنیم. 

همچنین در ادامه این مراسم هاشمی به نمایندگی از معاونت بازی و پویانمایی سازمان سراج گفت: بازی‌های رایانه‌ای در حال حاضر فقط کاربرد سرگرمی و تفننی ندارند بلکه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی ورود پیدا کرده‌اند. 

وی ادامه داد: درآمد صنعت بازیسازی رایانه‌ای در سال 2014 حدود 46 میلیارد دلار برآورد شده است و درآمد ایران نیز در سال 2015، 430 میلیارد تومان برآورد شده که این ارقام جایگاه ایران را در دنیا چهل و یکم و در منطقه رتبه سوم و بعد از کشورهای ترکیه و عربستان قرار می‌دهد. صعود ایران در سال 2015 به جایگاه سوم در منطقه، جایگاه جهانی آن را به 8 پله صعود داده است. 

هاشمی با اشاره به اینکه گردش مالی بازی‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتر از سایر نقاط دنیاست، گفت: یکی ازکشورهای موفق در این زمینه فنلاند است که در سال 2013 از این عرصه 900 میلیون یورو درآمد کسب کرده در حالی که تعداد استادیوهای بازیسازی آنها طی یک سال 260 درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: ما از لحاظ بازیسازی در منطقه در وضعیت خوبی قرار داریم اما باید نیروهای داخلی را تقویت کنیم تا در اقتصاد و فرهنگ کشور اثرگذار باشیم. 

همچنین در ادامه این مراسم حمید افسری تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای محله باصفا و نبرد هور  ضمن معرفی ویژگی‌های این محصولات گفت: بازی محله باصفا با موضوع سبک ایرانی - اسلامی است و شامل 28 گیم‌پلی، 1500 نکته کاربردی و یک کتابخانه تخصصی است. 

وی ادامه داد: محصول دیگر مجموعه زندگینامه مشاهیر ایراین است که در آن 14 نفر معرفی شدند و شامل زندگینامه، دستاوردها و ویژگی‌های اخلاقی این افراد است تا بتواند الگوی برای کودکان و نوجوانان ما باشد. همچنین بازی نبرد هور در حوزه دستاوردهای دفاع مقدس با معرفی غواصان در این دوران است که کار تولید آن از بهمن 93 شروع شده بود و به صورت اتفاقی با تشییع شهدای غواص همزمان شد و ما این بازی را به آن عزیزان تقدیم می‌کنیم.

افسری همچنین گفت: در تلاش هستیم کار انیمیشن مصور با عنوان من محمد هستم و به 7 زبان تولید کنیم که در روز 17 ربیع‌الاول مصادف با تولد حضرت محمد(ص) رونمایی شود.

این تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای افزود: ما تلاش می‌کنیم محصولات مخاطب‌محور تولید کنیم که پیام انقلاب و اسلام در آنها پیاده شود و نگاه ما بازی کردن والدین در کنار فرزندان است. 

افسری در پایان با اشاره به اینکه رونمایی بازی‌ها در کافه‌بازار انجام شده و در گوگل‌پلی نیز ارائه می‌شود گفت: بزرگترین مقوله پیش روی موسسات تولیدی بازی‌های رایانه‌ای این است که بحث‌های مالیاتی و بیمه‌ای ما مانند سایر موسسات فرهنگی حل و فصل شود. 

ارسال نظرات