رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از آغاز به کار نخستین دوره تخصصی، آموزشی طرح عقیله به منظور تربیت مدرس و مبلغ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۴۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مریم مجتهد زاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از آغاز به کار نخستین دوره تخصصی، آموزشی طرح عقیله به منظور تربیت مدرس و مبلغ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.

مجتهدزاده با بیان اینکه طرح عقیله با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری واحد خواهران حوزه علمیه استان تهران برگزار می شود خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، تربیت مربیان و مبلغان توانمند در حوزه ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رویکرد فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) و ارائه مولفه های دفاع مقدس به جامعه بویژه نسل نواندیش و جوان است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به ضرورت همگامی و هم افزایی هر چه بیشتر سازمان‌ها، ارگان‌های ارزشی و انقلابی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت:  این طرح در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های دو سازمان، با بهره مندی از فرهنگ قرآنی و علوی و همچنین نشر آثار و ارزش‌های بر آمده ازحضور زنان حماسه ساز در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صورت می‌گیرد و از ظرفیت‌های موجود جهت تربیت مدرسین و مبلغین توانمند در حوزه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کند.

مجتهدزاده اهداف طرح عقیله را تشریح کرد و ادامه داد: نگهداشت ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بهره گیری از آخرین شیوه های نوآورانه تبلیغ، مقابله همه جانبه با تهاجم فرهنگی با محوریت تربیت منابع انسانی شایسته، نشر فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) به عنوان زیربنای فرهنگی دفاع مقدس همچنین اصلاح سبک زندگی مبتنی بر الگوهای ارزشی دوران دفاع  مقدس و توسعه فرهنگ قرآنی در خانواده، تسری و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ قرآنی و نیز تربیت مدرسین توانمند دانشی و بینشی در ابلاغ و نگهداشت ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ قرآنی از اهداف طرح مزبور است.

وی یادآور شد: طرح عقیله در دو سطح مقدماتی و تکمیلی با ارائه دروس مخاطب شناسی، جریان شناسی انقلاب اسلامی، مبانی حکومت اسلامی، تبیین ضرورت وقف در راستای نگهداشت و توسعه فرهنگ ایثار و گذشت در جهت تحقق ارزش‌های دینی، فرهنگی و دفاعی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اولین دوره با حدود 100نفر از طلاب برجسته و ممتاز حوزه‌های علمیه تهران و نیز دانشجویان فعال، ممتاز و در سطح کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه های مختلف سطح تهران از دیروز سه‌شنبه آغاز به کار کرده است و طبق انعقاد تفاهم نامه با چند ارگان مختلف از ظرفیت دانش آموختگان این دوره در کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ استفاده خواهد شد.

مجتهدزاده درپایان اظهار امیدواری کرد: برگزاری این دوره بتواند در هدایت جامعه بسوی ارزش‌های دینی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری در جامعه و ترویج فرهنگ گذشت و ایثار، موثر باشد.

ارسال نظرات