مسؤول مرکز تربیت بدنی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص):
مسؤول مرکز تربیت بدنی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ از راه اندازي پایگاه ویژه ورزش بسيج با رویکرد اخلاق مداری در سطح تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۱۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
به گزارش خبرگزاري بسيج، حسن رنجبر مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به بحث شورای سیاست گذاری تربیت بدنی سپاه تهران گفت: برنامه های تربیت بدنی در 4 محور اصلی تدوین و دستورالعمل آن تهیه شده است؛ عنوان اول تاکید مقام معظم رهبری جهت ترویج و ارتقاء ورزش همگانی است که شاخه های زیادی دارد و از جمله برنامه هایی که ما پیش بینی کردیم اعزام 100 هزار نفر به کوه های شمال تهران، اعزام بالای 100هزار نفر در برنامه های پیاده روی، آموزش ورزش در رشته های تیراندازی، شنا است.

وی با بیان اینکه ما توانستیم سال 93 در ورزش همگانی برنامه هایمان را عملیاتی کنیم عنوان کرد: بخش دوم برنامه های ما بحث ورزش های قهرمانی و استعداد یابی است که در 18 رشته ورزش های قهرمانی و استعدادیابی آقایان، مقام و اعزام به مسابقات کشوری در سطح فدراسیون ها را داریم و 16 رشته خواهران هم رشته های کاربردی است.

مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه تهران اظهار داشت: سیاست ما بر این است که مسابقات از کف حوزه ها برگزار و نفرات برتر به نواحی معرفی شوند و نواحی با انجام مسابقات افراد انتخاب شده را به مسابقات سپاه در قالب جشنواره ریحانه النبی برای خواهران و جشنواره ولایت برای کارکنان و پایوران معرفی می کنند و در پایان نفرات و تیم های برتر به مسابقات بسیج کشور راه می‎یابند.

رنجبر اظهار داشت: نفرات و تیم های برتر مسابقات سپاه تهران در هفت سال متوالی موفق به کسب مقام قهرمان قهرمانان در سطح کشور شده است و در ورزش های همگانی تربیت بدنی ساه تهران برای اولین بار در سال 93 به عنوان سپاه نمونه و فعال ترین سپاه معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث قهرمانی جشنواره ثارالله دوسال است که برگزار می شود تصریح کرد: جشنواره ثارالله در قالب پاسداران، سربازان، خواهران شاغل، دو بار برگزار شد که قرار است سومین جشنواره آن با هدف ارتقاء آمادگی جسمانی پاسداران، سربازان، خواهران و ارزیابی نیروها از همدیگر باشد که بدانند در چه سطحی قرار دارند و نفرات برتر به مسابقات ارتش های جهان و سیزم راه پیدا میکنند؛ مرکز تربیت بدنی سپاه تهران 50 نفر از بسیج در رشته های جودو، تکواندو، کاراته، شنا به تیم های ملی معرفی کرده است که در تیم ملی حضور دارند.

مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه تهران با عنوان اینکه سومین موضوع تدوین شده تربیت بدنی، ورزش خواهران است، بیان کرد: ورزش خواهران هم سطح ورزش برادران قرار دارد؛ ما در بحث ورزش خواهران در 16 رشته از تربیت مربی و کادر مربیگری بی نیاز شدیم؛ یعنی دررشته های دفاع شخصی، شنا، مدیریت اماکن بخش های دیگر مربی تربیت کردیم که آموزش و پرورش، تربیت بدنی کل سپاه از ما مربی می گیرد که هدف بسیج هم خدمت به مردم است و این هم یکی از بزرگترین خدماتی است که می توانیم انجام دهیم. و

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که دنبال می کنیم، بحث آموزشی است اظهار داشت: امروز تربیت بدنی سپاه تهران توانسته زیر ساخت های خود را از جهت مربی آماده و افزایش دهد و آموزش زیر بنای فعالیت های تربیت بدنی سپاه تهران است؛ در حال حاضر هیئت های ورزشی ما تخصصی هستند و در سطح سپاه حرف اول را می زنند.

رنجبر با اعلام این خبر که در تهران هر حوزه مقاومت بسیج، یک پایگاه ویژه ورزش راه اندازی می شود، عنوان کرد: پایگاه های ویژه ورزش با این هدف برپا می شود که هر نیرو می تواند به قله اهداف ورزشی خود برسد؛ در این پایگاه ها قهرمانان، مربیان و همه اساتید بسیجی و مردمی شناسایی و جمع می‎شوند، یعنی پایگاه ها کار ورزشی را انجام می دهند اما قله آن پایگاه ویژه ورزش با رویکرد اخلاق مداری است تا بتوانند آن عقب ماندگی در ورزش محلات را جبران کنند.

مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه تهران با بیان این مطلب که امروز در جامعه ورزش اخلاق مداری کم رنگ شده است، تاکید کرد: ما در بحث ورزش های ارزشی مثل ورزش های زورخانه ای و باستانی در چهار محور اصلی شرق، غرب، جنوب و شمال استان تهران سالن های زورخانه ای راه اندازی می‎کنیم که مکان های آن مشخص شده است.

وی اظهار داشت: وظیفه مسئولین در مورد منش پهلوانی این است که مربیان با اخلاق تربیت کنند، یعنی زمانی که مربیان تربیت شوند ورزشکاران نیز تربیت می شوند چون مربیان الگوی ورزشکاران هستند و اخلاق جلوتر از ورزش است، زمانی که ما می گوییم تختی الگوی ما هست آن بحث قدرت جسمانی ایشان نیست، بلکه بحث اخلاق معنویت است که الگوی ما قرار گرفته است.
ارسال نظرات