بمناسبت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران:
همایش اخلاق در ورزش ویژه مربیان استان کردستان بمناسبت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران در شهرستان مریوان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۱۰۹۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اولین همایش تخصصی اخلاق در ورزش 12 مرداد مصادف 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و روز بسیج ورزشکاران در شهرستان مریوان با حضور 250 نفر از مربیان ورزشی، سرگروه های تربیتی صالحین و مسئولین فرهنگی هیات های ورزشی در هتل زریوار این شهر برگزار شد.

در این همایش که با همت اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان مریوان و سازمان بسیج ورزشکاران استان برگزار شد، عالم برجسته مریوان ماموستا مصطفی شیرزادی در سخنان کوتاه با بیان اینکه بسیج همواره باید در همه امور حضور فعال داشته باشد از احاد جامعه خواست به ورزش پهلوانی اهمیت دهند.


وی افزود: دین مبین اسلام مسلمین را به ورزش و اخلاق پهلوانی سفرش کرده است. وی با اشاره به دشمنی استکبار نسبت به مسلمانان، آمادگی جسمانی را یکی از وظایف اصلی مسلمین برای مقابله با دشمنان قسم خورده اسلام خواند.


ماموستا شیرزادی با بیان اینکه اسلام و پیامبر گرامی اسلام(ص) و اصحاب و پیروان وی از جمله افراد توانا و ورزشکار زمان خود بوده اند، تأکید کرد:آنچه نام پیروان و اصحاب پیامبر گرامی اسلام(ص) را ماندگار کرده است اخلاق و منش پهلوانی آنها بود.

در این اولین همایش تخصصی اخلاق در ورزش ، ورزشکاران هیأت ورزش های زورخانه ای استان کردستان بمناسبت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران با اجرای حرکات ورزش باستانی این روز را گرامی داشتند.


ارسال نظرات