خبرهای داغ:
دبیر جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس:

شاعران بسیجی توان سرودن شعر در تمام عرصه‌های ارزشمند را دارا می باشند

هفتمین دوسالانه شعر رازستان با تلاش سازمان بسیج هنرمندان فارس، همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حوزه هنری فارس در مردادماه 1394 برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۵۵۱۰۷۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، مرضیه مرادی، دبیر هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس در آیین اختتامیه نخستین فصل‌واره شعر "رازستان" گفت: جشنواره شعر رازستان در هفتمین دوره دوسالانه و در اولین فصل‌واره "ترمه وترنج" از خردادماه آغاز به کار و در نیمه اول مردادماه به کارخود پایان داد.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره با موضوعات عارفانه وعاشقانه میزبان شاعران استان فارس بود گفت: در بخش عارفانه و عاشقانه بیش از 300 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردیده بود.

مرادی افزود: در بین آثار دریافتی، توجه شاعران فارس به موضوع عارفانه قابل تقدیر و تشکر است بخصوص در بین آثار شاعران جوان، این مسئله جالب توجه است.

مرادی با اشاره به نحوه داوری هیئت داوران فصل‌واره ترمه وترنج افزود: داوری آثار در دومرحله مقدماتی و نهایی و براساس آرای دکتر محمد مرادی، عبدالرضا قیصری، پروانه نجاتی و محسن نوری صورت گرفت، ضمن اینکه مشخصات صاحب اثر در مرحله داوری بصورت پنهان بوده است.

مرادی اضافه داشت: در این فصل‌واره رقابت در بین افراد شرکت کننده تنگاتنگ بود و با وجود آثار قوی و متعدد،  ناگزیر برخی از آثار بر اساس آرای هیئت داوران و برمبنای کیفیت اثر کنار گذاشته شدند.  

وی با بیان اینکه هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس در چهار بخش عاشقانه و عارفانه، کودکانه و نوجوانان، آئینی و دفاع مقدس و انقلاب برگزار می شود، افزود: بخش عاشقانه و عارفانه به منظور پیوند شعر با عشق و عرفان در نظر گرفته شده است و دیگر بخش‌ها بدین منظور پیش‌بینی شده است که ثابت کنند شاعران بسیجی ما توان و تبحر سرودن شعر در تمام ابعاد و عرصه‌های ارزشمند را دارا می باشند.

مرادی با بیان اینکه در هر بخش ۲۰ اثر برتر انتخاب شده است که در کتاب اشعار جشنواره منتشر می‌شوند، گفت: از بین ۲۰ اثر  برتر استان، ۳ اثر نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده ان که اشعار این دسته از برگزیدگان در کتاب کشوری چاپ خواهد شد.
 
 هفتمین دوسالانه شعر رازستان با تلاش سازمان بسیج هنرمندان فارس، همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حوزه هنری فارس در مردادماه 1394 برگزار می گردد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار