بارزانی: سنجار بعد از آزادسازی به کردستان خواهد پیوست

رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که قصد دارند پس از آزادسازی سنجار آن را به کردستان ملحق کنند تا چهارمین استان کردستان باشد. سنجار هم اکنون جزو استان نینوا است.
کد خبر: ۸۵۵۱۰۲۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که سنجار زادگاه کردهای ایزدی است و دیگر به نینوا بازگردانده نخواهد شد بلکه پس از آزادی به کردستان ملحق شده و چهارمین استان کردستان خواهد بود.

این خبر واکنش­های مختلفی را به دنبال داشت برخی از آن استقبال کرده و برخی به شدت با آن مخالفت کردند. بارزانی در گفتگوی ویژه خود با خبرگزاری­های محلی کردستان گفت که سنجار به سلیمانیه، اربیل و دهوک ملحق خواهد شد و ما این جابجایی را با هماهنگی با بغداد انجام می­ دهیم.

او به مناسبت اولین سالگرد سیطره داعش بر سنجار و نسل کشی علیه ایزدیان این منطقه گفت: رفتار داعش با دختران و زنان کرد، نشانگر آن است که بویی از شرافت و اخلاق نبرده است و زنان و دختران ما که توسط داعش ربوده شده اند همواره، نماد شرافت و عظمت مردم کرد باقی خواهند ماند.

 

بارزانی با شاره به اینکه نیروهای پیشمرگ تا کنون مناطق بسیاری را از اشغال داعش بیرون آورده اند گفت «ما ساکت نخواهیم نشست ومنتظر فرصتی هستیم که بتوانیم مناطق اشغالی خود را از داعش ددمنش باز پس گیریم. اما این عملیات به مسائل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها آمادگی دولت عراق است. مدتی پیش در همین سالن، من به مردم سنجار قول دادم که به هر قیمتی شده شهرشان را آزاد خواهیم کرد و به قولم هم وفا کردم و ما در عملیات آزادسازی سنجار شرکت کردیم. اما درباره بقیه مناطق باید بگویم که هنوز مترصد فرصت هستیم.»

وی در ادامه گفت که «من از دولت کردستان می خواهم که علارغم بحران اقتصادی که با آن درگیر است همه تلاش خود را مبذول دارد تا با هماهنگی بغداد، سنجار به عنوان یکی از استان های کردستان معرفی شود.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار