شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل تاریخ انقضاء ندارد و در صورت تصویب و اجرایی شدن توافق‌نامه، سیاست‌های ما در قبال استکبارستیزی و دفاع از مظلوم همچون گذشته دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۸۹۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان بر ضرورت تحقق هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی در جامعه تأکید کرد و افزود: احزاب و شخصیت‌ها در تبلیغ توافق، بزرگنمایی نکنند، مسئولان نظام در دوران امتحان به سر می‌برند و آیندگان بر تصمیم امروز مسئولان قضاوت خواهند کرد بنابراین غفلت در آینده توافق‌نامه سرنوشت بدی به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام نیشابوری بیان کرد: تا اجرایی شدن متن توافق نباید عجولانه تصمیم گیری کرد و باید نهایت دقت و صبوری را بر بررسی ابعاد توافق به خرج دهیم و البته لازم است کشور را برای شرایط نقض توافق از جانب طرفین نیز آماده سازیم و دچار ذوق‌زدگی یک طرفه نشویم.

وی در ادامه سخنان خویش انتقادهای سازنده به دور از حب‌و‌بغض را به جا عنوان کرد و ادامه داد: هر نقد سازنده‌ در هر حوزه‌ای به بالا بردن عقلانیت جامعه کمک می‌کند، مردم ایران نیز همواره بر مواضع رهبری تأکید کرده و حمایت خود را از نگرانی ایشان درباره سابقه کشورهای طرف مذاکره حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام نیشابوری گفت: هیچ فرد و جناحی حق ندارد از توافق‌نامه به نفع خود بهره‌برداری سیاسی کند، همه باید بر منافع ملی تمرکز داشته باشند و خطوط قرمز ترسیم شده در نظام را محترم شمارند، آنچه در دو سال اخیر اتفاق افتاده نتیجه نرمش قهرمانانه‌ای است که با هدایت رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاده، اما هنوزوقت جمع‌بندی نرسیده و باید صبر کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: تحت هیچ شرایطی به آمریکا وحامیانش چراغ سبز نشان نمی‌دهیم، هنوز تکلیف توافق‌نامه و میزان پابندی آمریکا و متحدانش مشخص نیست، آنچه ما از آمریکایی‌ها تا به حال شنیده‌ایم فقط حرف و روی کاغذ بوده و عملاً هیچ خیری از آنها به ما نرسیده است.

وی با تأکید براینکه شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل تاریخ انقضاء ندارد تصریح کرد: در صورت  تصویب و اجرایی شدن  توافق‌نامه، ایران اجازه سوءاستفاده به آمریکا را نخواهد داد و سیاست‌های ما در قبال استکبارستیزی و دفاع از مظلوم همچون گذشته دنبال می‌شود.

امام جمعه آشتیان در پایان، با بیان اینکه مردم ایران جنایت‌های آمریکا و متحدانش را فراموش نمی‌کنند، اظهار کرد:  عده‌ای در سفرهای اخیر مقامات غربی به ایران فرش قرمز پهن می‌کنند و از ایجاد فصل جدید روابط تهران و پاریس سخن می‌گویند، اما ای کاش در این فرصت طلبی مقامات غربی ما هم کمی هوشیاری به خرج دهیم و از مشکلاتی که این کشورها در سال‌های اخیر و حتی در لحظات پایانی توافق‌نامه ایجاد کردند سخن بگوییم.


ارسال نظرات