ابوترابی فرد در مشهد:

نگاه مجلس معطوف به فناوری هسته‌ای در چارچوب نظام اسلامی است

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: نگاه مجلس در دوره های هفتم، هشتم و نهم معطوف به فناوری هسته‌ای در چارچوب نظام اسلامی بوده است و پس از این نیز قطعاً‌ اراده و حرکت ما در همین مسیر است.
کد خبر: ۸۵۵۰۷۷۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
به گزاش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ابوترابی فرد امروز در دوره " شهید چمران" که در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد در حال برگزاری است اظهار داشت: دانشجویان بسیجی در کنار حضور سیاسی از بصیرت سیاسی نیز بهره‌مند هستند و این ویژگی سبب افزایش سطح ارزش آن‌ها می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هویت دانشجوی بسیجی در تلاش برای ارتقاء علم معنا می‌کند، همچنین هرچه قدر بسیجیان در عرصه علم پیشروتر باشند از حضور موثرتری در جامعه برخوردار می‌شوند.

ابوترابی فرد در ادامه در خصوص  برخورد مجلس با فرهنگ حاکم در جامعه در دولت کنونی گفت: مسئله فرهنگ یک مسئله عمیق و ریشه دار است و نیازمند برنامه ریزی، فکر، اهتمام و حرکت جمعی است و همانگونه که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند فرهنگ مظلوم مانده است.

وی بیان داشت: فرهنگ دینی و ملی آنگونه که شایسته نظام اسلامی باید باشد نیست که این ها همه ناشی از درگیر شدن در روزمرگی ها و توجه بیش از پیش به مسائل سخت افزاری است تا نرم افزاری.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: ادبیات غرب در آغاز انقلاب اسلامی در برابر ایران جنگ و سرکوب بود سپس ادبیات تحریم را پیشه کرد و اکنون پس از شکست در سالهای گذشته ادبیاتش تغییر کرده و این نشانگر قدرتمند شدن ایران است.

ما از دانشجویان بسیجی خود امروز انتظار داریم که بینش سیاسی، درک سیاسی و علم و شعور سیاسی خود را عمیق‌تر کرده و بتوانند در برابر همه موضوعات داخلی و خارجی و منطقه‌ای با عنوان یک عنصر بسیج و آگاه و متعهد و مسلمان تحلیل عمیقی ارائه دهند.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا صحت دارد که لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در حلقه رفسنجانی بوده و حتی گفته می‌شود پیش از شمارش آراء در سال 88 به میرحسین موسوی تبریک گفته است، تأکید کرد: آقای لاریجانی بارها این موضوع را تکذیب کرده و بنده اینجا اعلام می‌کنم که لاریجانی هرگز در حلقه رفسنجانی و سایر اسامی که در سئوال خود مطرح کرده نبوده و همواره در مسیر و خط امام و رهبری حرکت کرده و می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر پیرامون طولانی شدن رای مجلس درباره جمع بندی مذاکرات هسته ای گفت: نمایندگان مجلس در حال ارزیابی دقیق و کامل بسته جمع بندی مذاکرات هسته ای هستند، معدل این بسته باید نزدیک به واقعیت تعریف شود.

وی در پایان یادآور شد: نگاه مجلس در دوره های هفتم، هشتم و نهم معطوف به فناوری هسته‌ای در چارچوب نظام اسلامی بوده است و پس از این نیز قطعاً‌ اراده و حرکت ما در همین مسیر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها