خبرهای داغ:
رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور خبر داد

پارک مردم همدان آرامگاه پیکر مطهر 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس

رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور با بیان اینکه استان همدان هفته آینده میزبان 5 شهید گمنام است، گفت: سه شهید گمنام در پارک مردم شهر همدان و دو شهید در شهر فرسفج از توابع تویسرکان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۵۰۷۶۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدجعفر زمردیان امروز در ستاد بزرگداشت شهدای گمنام شهرستان همدان که به منظور هماهنگی استقبال و خاکسپاری شهدای گمنام در همدان برگزار شد، با بیان اینکه شهدا در سال های دفاع مقدس میثاق نامه ای می‌نوشتند و با خون خود امضا می کردند و با هم عهد می بستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مرهون فداکاری ها و ایثار شهداست.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک انقلاب فرهنگی برگرفته از یک ایدیولوژی بود، ادامه داد: شهدا هرزمان که نیاز داریم به فریاد می‌رسند و اکنون شرایط آماده است که بتوان از برکت وجود آنها استفاده کرد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور با بیان اینکه از ۵۳ سال پیش علم DNA در کشور وجود دارد اما تطبیق پوست با خون و غیره را در کشور نداشتیم و این علم فقط در اختیار FBI، موساد و سرویس های اطلاعاتی است، بیان کرد: مرکز ژنتیک ایران امروز توفیق دارد تا از استخوان شهدا نمونه برداری کند که این امر در صورت زنده بودن والدین نتیجه می دهد.

زمردیان با بیان اینکه در یک سال گذشته از ۹۵درصد خانواده های ۴۶۶ شهیدی که هنوز پیکر آنها به کشور بازنگشته نمونه خونی برداشته شد و یک میلیارد و ۵۰ میلیون هزینه دربرداشت، عنوان کرد: همدان به عنوان کلان شهر تنها شهری است که مراکز عمومی آن مانند پارک ها فاقد شهید گمنام است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ شهید گمنام در دانشگاه ها و مراکز اداری و ۱۶ شهید در گلزار شهدا و پنج شهید نیز در ارتفاعات دفن شده‌اند، بیان کرد: سه شهیدی که همدان میزبان آنها خواهد بود در پارک مردم همدان دفن خواهند شد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور با اشاره به اینکه در همه کلان شهر ها شهدا در پارک ها دفن شده بودند به جز همدان که این مقوله مورد غفلت قرار گرفته بود، ادامه داد: در زمان دفاع مقدس محل اعزام رزمندگان به جبهه از پارک مردم بود و ۷۳ هزار نفر از این محل به جبهه های دفاع مقدس اعزام شدند اما متاسفانه اکنون در محل اعزام ساختمانی نیمه کاره رها شده است.

محمد جعفر زمردیان با بیان اینکه مقرر بود یک شهید در پارک مردم همدان خاکسپاری شود که به سه شهید افزایش یافت، ابراز داشت: شهدا در نقطه ای از پارک که مردم نماز جماعت در آن برپا می کنند دفن خواهند شد چراکه یکی از نزدیک ترین نقاط به محل اعزام است و از فضاهای تفریحی کم نمی کند و به لحاظ چشم انداز امکان تبدیل به فضای فرهنگی را دارد.

وی با بیان اینکه نقطه ای که شهدای آن ساماندهی نشده شهدای میدان میشان است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد، افزود: یادمان شهدای گمنام دانشگاه مفتح و پادگان قهرمان نیز ساماندهی خواهند شد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور با بیان اینکه سه شهید در شهر همدان و دو شهید در شهر فرسفج از توابع تویسرکان تشییع و خاکسپاری خواهند شد، بیان کرد: ورود کاروان شهدا به شهر همدان روز دوشنبه محقق می شود.

زمردیان با بیان اینکه دوشنبه ۱۹ مرداد ماه برنامه استقبالی از ساعت ۱۱ تا ساعت ۱۹ در همدان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: از ساعت ۱۹ تا ۲۱ و ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۳ شب نیز برنامه هایی درنظر گرفته شده و بعد از آن شهدا به معراج شهدا انتقال پیدا می کنند.

وی همچنین از احتمال حضور هفت شهید به عنوان میزبان در معراج شهدا همدان در روز ۲۰ مرداد ماه خبر داد و افزود: شهید محمد زاده در هفته جاری در همدان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور با بیان اینکه شهید محمد زاده فرزند شهید است، بیان کرد: شهید محمد زاده در۲۰ شهریور ماه سال۶۵ در جزیزه مجنون به شهات رسیده و پیکر این شهید فردا به همدان وارد شود.

جعفر زمردیان با بیان اینکه ابتدای ورود پیکر شهید به همدان مراسم اختصاصی برای خانواده شهید و دیدار و وداع خصوصی انجام می شود، عنوان کرد: نماز بر پیکر شهید در میدان امام خمینی(ره) اقامه می شود و تا میدان پروانه ها تشیع و بعد به گلزار شهدا انتقال داده و در گلزار شهدا مراسم تدفین انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شهید محمد زاده در قطعه شهید چیت سازیان دارای مزار است که اوقاف باید نسبت به آماده سازی مزار این شهید اقدام کند، بیان کرد: مزار شهید محمد زاده در کنار مزار پدر قرار دارد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور با عنوان اینکه مراسم یاد بود شهید محمد زاده روز پنج شنبه ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مسجد مهدیه برگزار می شود و مداح حاج مهدی سماواتی است، عنوان کرد: موضوع تشریفات و گروه سرود را نیز سپاه انصار الحسین(ع) انجام خواهد داد.

زمردیان با اشاره به اینکه شهرداری باید پنج دستگاه اتوبوس در میدان پروانه ها برای انتقال مردم به سمت گلزار شهدا و یک دستگاه برای خانواده شهید در نظر بگیرد، عنوان کرد: انتظامات، نیروی انتظامی و پلیس راهور، امور ترافیکی و انتظامات و امنیت را مانند همیشه خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار