فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: وظیفه بانوان بسیجی و سرگروه‌های صالحین ارائه راهکار و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۵۰۶۲۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، سرهنگ کیا عاشوری، صبح امروزدر مراسم افتتاح آموزش سه روزه سرگروه‌های صالحین سه شهرستان صومعه‌سرا، فومن و ماسال به میزبانی صومعه‌سرا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: همه عناصر در ذات خود دارای ویژگی‌های مخصوصی هستند که ذات و خصوصیات آن عنصر را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ذات و عیار بسیج اخلاص است، افزود: اگر اخلاص از بسیج گرفته شود قطعا ماهیت بسیج در اجرای برنامه های محوله در پیشبرد دستاوردهای نظام نمی‌تواند به خوبی نقش ایفا کند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا بسیج را شاهکار عظیم قرن حاضر توسط امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: بسیج در طول حیاتش بسیاری از معادلات پیروزی و شکست را بر هم زد.

عاشوری با بیان اینکه بسیج یک قدرت پایان ناپذیر است که جنسش همانند قدرت الهیست، تصریح کرد: بسیج یک قدرت عظیمی است که در برابر حرکات دشمنان ایجاد اصطحکاک و ایستادگی می‌کند.

وی بسیج را یک عامل بازدارنده عنوان کرد و افزود: زنان نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند که نمی‌توان نقش آنها را نادیده کرفت.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا اظهار کرد: حضور زن در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این جایگاه رفیع را در اسلام به گونه‌ای به همه کسانی که می‌گویند که حقوق زن در ایران اسلامی رعایت نمی‌شود، القا می‌کند.

عاشوری با اشاره به نقش زنان در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .. جامعه، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس هفت هزار شهیده مردانه در برابر رژیم بعث عراق ایستادگی کردند و جانشان را فدای انقلاب نمودند.

وی تصریح کرد: مادران و زنان ایرانی در شکوفایی و بالندگی انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی داشتند و امروز نیاز به همان روحیه دوران دفاع مقدس است تا بتوانیم در جنگ نرم دشمن پیروز شویم.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امروز دشمنان دنیا را به عنوان یک دهکده کوچک جهانی تلقی می کنند که همه باید افکارشان مانند هم باشد و در استراتژیک امنیت ملی سه عنصر را در نظر می گیرند.

عاشوری اظهار کرد: عنصر عقیده و فرهنگ اولین عنصریست که غرب بر روی آن کار می‌کند و ادعا دارد اگر فهمیدن و شعور را از ملتی بگیرند آن ملت سواری خوبی به آنها می‌دهد.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف غرب استراتژی تهی‌سازی ذهن‌ها است، افزود: دشمنان به وسیله ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و رسانه افکار خود را به ملت ایران القا می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا با بیان اینکه پوشش ساپورت در بین بانوان که به صورت مد روز در آمده است از عناصر تهی‌سازی ذهن‌ها توسط دشمنان است، گفت: وظیفه بانوان بسیجی و سرگروه‌های صالحین ارائه راهکار و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است.

عاشوری با بیان اینکه سرگروه‌های صالحین گل سرسبد بسیج هستند، تصریح کرد: از اهداف تشکیل حلقات صالحین، مدیریت ادراک اجتماعی توسط سرگروه‌های صالحین است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند ایرانیان را یک آمریکایی که تابعیت آمریکایی ندارد تبدیل کنند و همان‌ طور فکر کنیم که آنها می‌خواهند.

عاشوری با بیان اینکه خانواده در زندگی غربی از هم گسسته است و در صورتی که در یک منزل با هم زندگی می‌کنند اما جدای از هم هستند و فقط هنگام غذا خوردن دور هم جمع می‌شوند، اظهار کرد: غرب می‌خواهد همان خانواده از هم گسسته را در ایران اسلامی ما جایگزین کند که در این راستا وظیفه سرگروه‌های صالحین و بانوان بسیجی بیش از پیش است.

بانوان در جنگ نرم تاثیرگذاری فراوانی دارند

وی افزود: در جنگ نرم خواهران بیشترین تاثیرگذاری را می‌توانند در سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و کارهای فرهنگی داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: خواهران بسیجی سه روز در فضای آموزشی برخی از موضوعات را فرا می‌گیرند که هر کدام از آنها سفیرانی هستید که باید مجموعه تعدادی از افراد را که به عنوان زیرشاخه هستند تربیت کنند.

عاشوری تصریح کرد: نقش سرگروه‌ها در حلقات صالحین همچون نقش مادری است و دغدغه‌هایی که در خانواده‌های خود برای فرزندان، برادر، دختر، پسر و ...دارید باید در حلقات هم مدیریت کنید و نگران باشید در واقع تهاجم هایی فرهنگی که مسیحیت صهیونیست و کهنه کاران صهیونیست دنبال این هستند انقلاب اسلامی را به بی راهه بکشند شما نگذارید.

وی خاطرنشان کرد: قطعا اگر امروز همان روحیه و اخلاص دفاع مقدس در وجود خواهران بسیجی باشد رسالتشان بسیار تاثیرگذاری دارد.

ارسال نظرات