تغییرات آب و هوا، بحران اقتصادی و تروریسم، از اصلی ترین عوامل ترس در جهان هستند.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۹۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری اسپانیایی ال پایس، بنا بر تحقیقات انجام شده توسط پایگاه پیوریزرچ سنتر تغییرات آب و هوایی، نابسامانی اقتصادی و تروریسم تکفیری از مهم ترین عواملی است که موجب نگرانی و هراس مردم در اقصی نقاط دنیا شده اند. این نتایج در ارتباط با کنفرانس تغییرات آب و هوا که در ماه دسامبر امسال توسط سازمان ملل و در شهر پاریس انجام می شود، منتشر شده است. این همایش قصد دارد که معضلات جامعه بین الملل را بر اساس نظرات عمومی کشور به کشور نیز به بحث و بررسی بگذارد.

تغییرات آب و هوا، بی شک اساسی ترین عنصر نگرانی در بین مردم 40 کشور مورد تحقیق بوده است، چرا که نزدیک 50 درصد این جوامع، آن را بزرگترین خطر پیش روی خود به حساب می آورند. یعنی در مجموع 46% مردم دنیا این مسئله را به عنوان بزرگترین تهدید درنظر میگیرند.

اهالی بورکینافاسو با 79% بیشترین نگرانی را در بین ملتها درباره گرم شدن زمین ثبت کرده اند. این آمار بسیار قابل توجه است، چرا که طبق برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) این کشور بدترین اثرات محیط زیستی را از این پدیده متحمل می شود.

تروریسم تکفیری، به عبارت دیگر داعش، نیز با 41% دومین عامل مخاطره انگیز مردم جهان می باشد. دست کم 14 کشور این سازمان تروریستی را مهم ترین مسئله تهدیدآمیز خود به حساب می آورند. مردم رژیم صهیونیستی بیشتر از همه نگران ایران و توان نظامی و هسته ای آن هستند (53 درصد). جالب اینجاست که 62% مردم ایالات متحده آمریکا مهم ترین نگرانی خود را ایران اعلام کرده اند.

مرکز تحقیقاتی نامبرده، از 40 کشور دنیا در ماه های مارس و مه نظرسنجی به عمل آورد که در آن 45 هزار نفر شرکت کردند. در این نظرسنجی از افراد خواسته شده بود که بزرگترین تهدید زمان خود را در قالب عبارات "نگرانی شدید، نگرانی متوسط، نگرانی کم و عدم نگرانی" مشخص کنند.


ارسال نظرات