رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: به دلیل کاهش آب بدن و رشد میکروب‌ها در مواد خوراکی، گرمای زیاد سبب تشدید بیماری‌های عفونی و زمینه‌ای می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۵۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، شکرالله سلمان‌زاده اظهار داشت: گرچه در خوزستان هوا همیشه گرم است اما مهم‌ترین عامل گرمازدگی در خوزستان به دلیل از بین رفتن آب بدن است و باید مراقبت‌های لازم در این فصل انجام شود.

وی افزود: ساعات طولانی در معرض گرما بودن گرمازدگی را سبب می‌شود که از علائم گرمازدگی می‌توان به ضعف، گرفتگی عضلات و کاهش سطح هوشیاری اشاره کرد، در این صورت باید فرد گرمازده را در محیطی خنک مستقر کرده و با مایعات آب از دست رفته را جایگزین کرد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینگه گرمای زیاد سبب تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود، بیان کرد: از جمله بیماری‌هایی گه گرمای زیاد می‌تواند در تشدید آن‌ها موثر باشد بیماری‌های قلبی، کلیوی، کم خونی و کبدی است و از آنجا که گرما سبب تعرق و در نتیجه کاهش آب بدن می‌شود احتمال سنگ سازی کلیه ها بالا می رود به همین دلیل آشامیدن آب کافی در طول روز باید جدی گرفته شود.

وی گفت: در گرمای زیاد اگر مراقبت های لازم انجام نشود سبب تشدید شیوع بیماری های عفونی می‌شود به همین دلیل عدم آشامیدن و شنا در آب های ناسالم، عدم قرار دادن و استفاده از مواد غذایی که در معرض گرما هستند را باید مورد توجه قرار داد.

سلمان زاده با بیان اینکه مردم مواد غذایی را از دست‌فروشان عرضه کننده مواد غذایی خریداری نکنند، عنوان کرد: مردم می‌توانند با استفاده از مایعات سالم، قرار نگرفتن در گرما به مدت طولانی، خرید از اغذیه فروشی های معتبر و نیز رعایت نکات بهداشتی فصل گرم تابستان را به سلامت پشت سر بگذارند.

ارسال نظرات