فرمانده سپاه امام رضا (ع) دشتی، مهم‌ترین برنامه‌های روزشمار سی و پنجمین سالروز هفته دفاع مقدس در شهرستان دشتی را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۵۰۴۴۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی، علی غضنفری در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس اظهار داشت: روز سی و یکم شهریورماه که روز رژه و اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور نام‌گذاری شده است، نیروهای مسلح شهرستان دشتی طی مراسمی در میدان مشترک نیروهای مسلح رژه می‌روند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی افزود: محور تبلیغی این روز به نام روز عرفه و توجه به معنویت و عبادت، تجلیل از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس، پاسداشت سربازان، حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش و روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است که در روز یکم مهرماه با محوریت روحانیت، علم و دانش و پژوهش و سربازان نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در روز دوم مهرماه که با نام شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی نام‌گذاری شده محوریت آن روز عید سعید قربان، روز ایثار و ازخودگذشتگی و روز تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان و روز غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا و دیدار با جانبازان است.

غضنفری تأکید کرد: روز سوم مهرماه که مصادف شده است با روز جمعه به نام عنوان معنویت، زنان، خانواده و سلامت نام‌گذاری شده است که حضور پرشور در نماز جمعه شهرهای خورموج و کاکی، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس، توجه ویژه به نقش خانواده و تربیت فرزندان و ترویج ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی و همچنین سلامت جسم و روان با ورزش همگانی انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) دشتی گفت: توجه جوانان به بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور در روز چهارم مهرماه که به‌عنوان دفاع همه‌جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف نام گرفت است، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم، اصناف از جبهه‌ها در دوران مقدس خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز پنجم مهرماه که به‌عنوان ولایت‌مداری رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان نام‌گذاری شده است، تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و گرامی داشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه (ع) و تجلیل از رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان در هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

غضنفری بیان داشت: روز ششم مهرماه به‌عنوان وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی نام‌گذاری شده است که تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی به‌عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی از مهم‌ترین محورها در این روز خواهد بود.

وی یادآور شد: روز هفتم مهرماه که به‌عنوان فرماندهان، عزتمداری و حماسه‌آفرینان نامگذاری شده است، سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاه دوز، جهان‌آرا و نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس از برنامه‌های این روز خواهد بود.

ارسال نظرات