رییس سازمان بسیج و رسانه استان سمنان:

خبرنگاران باید مطالبه گر باشند

رییس سازمان بسیج و رسانه استان سمنان گفت: خبرنگاران باید مطالبه گر باشند و نسبت به بیان حقوق به حق مردم و جریان سازی اجتماعی پیگیر باشند و حس مطالبه گری در مردم را تقویت کنند.
کد خبر: ۸۵۵۰۴۳۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزای بسیج در سمنان، مرتضی عبداللهی در آیین افتتاحیه دوره آموزش تکمیلی مسئولان روابط عمومی رده های بسیج و آموزش کاربردی خبرنگاری بسیجیان حوزه های مقاومت که در مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگار تراز انقلاب آشنا به رسالت خبرنگاری است، اظهار داشت: یکی از ضرورت های عرصه خبر و خبرنگاری مسلح شدن به علم و آگاهی است تا خبرنگار فعال در این عرصه بتواند به نحو احسن انجام وظیفه کند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران موظف به انتقال صحیح اخبار و اطلاعات به مردم هستند، افزود: امروز دیگر خبرنگار نباید بهانه ای برای نداشتن سوژه خبری داشته باشد چرا که اگر نگاهی حرفه ای به پیرامون خود داشته باشد در می یابد که هر اتفاق و رویدادی هر چند کوچک و بی اهمیت از نگاه دیگران؛ می تواند از نگاه یک خبرنگار سوژه ای ناب باشد.

رییس سازمان بسیج و رسانه استان سمنان خبرنگار را یک رسانه دانست و گفت: خبرنگاران باید آشنا به رسالت خطیر حرفه حساس و پراهمیت خبرنگاری باشند که اگر اینگونه باشد به راحتی می تواند محل انتشار اخبارش را پیدا کند.

عبداللهیبا بیان اینکه باید با عینک خبرنگاری بر محیط پیرامون خود نگاه کنیم، اظهار داشت: خبرنگاران باید نسبت به حرفه اش احساس تکلیف و مسئولیت داشته باشد؛ اگر اینگونه باشد اثربخشی آن را در جامعه به عینه شاهد خواهد بود.

وی گفت: با توجه به رصد اخبار و وقایعی که در داخل کشور توسط رسانه های بیگانه در شبکه های ماهواره ای با هدف بر هم زدن امنیت اجتماعی و بزرگنمایی اتفاقات کوچک انجام می شود؛ باید حواسمان جمع باشد و اجازه ندهیم اخبار کذب و دروغ این شبکه ها امنیت عمومی جامعه را بر هم زند.

رییس سازمان بسیج و رسانه استان سمنان با اشاره به آیه شریفه قرآن که فرموده است«لایکلف نفسا الا وسعها» هر کس به اندازه وسع خودش مکلف و موظف به انجام وظیفه است، گفت: خبرنگاران باید مطالبه گر باشند و نسبت به بیان حقوق به حق مردم و جریان سازی اجتماعی پیگیر باشند و حس مطالبه گری در مردم را تقویت کنند.

بر اساس این گزارش؛ دوره آموزش تکمیلی مسئولان روابط عمومی رده های بسیج و آموزش کاربردی خبرنگاری بسیجیان حوزه های مقاومت با حضور 50 خبرنگار از سراسر استان به مدت دو روز در روزهای 13 و 14 مردادماه در مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار