مسئول اسبق نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت:خبرنگاران باید اصول اخلاقی و بایسته های رفتاری را در عرصه خبر و اطلاع رسانی رعایت کنند.
کد خبر: ۸۵۵۰۴۳۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی در آیین افتتاحیه دوره آموزش تکمیلی مسئولان روابط عمومی رده های بسیج و آموزش کاربردی خبرنگاری بسیجیان حوزه های مقاومت که در مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگاری یک مأموریت با ارزش و انقلابی است، اظهار داشت:جنس مأموریت خبرنگاران اسلامی و الهی است؛ چون ماهیت نظام ما این را می طلبد؛ بنابراین خبرنگاران مانند مبلغان دینی رسالتی الهی را در جامعه عهده دار هستند.

وی با اشاره به نوع مأموریت و مسئولیت مدنی خبرنگاران افزود: خبرنگاران باید اصول اخلاقی و بایسته های رفتاری را در عرصه خبر و اطلاع رسانی رعایت کنند؛ بنابراین اگر این بایسته ها و اصول مورد توجه قرار نگیرد؛ درصد خطاها زیاد خواهد شد.

رییس سازمان بسیج طلاب کشور با تأکید بر اینکه نگاه دینی و اسلامی به مأموریت ها در عرصه های مختلف داشته باشیم، بیان کرد: خبرنگاران فقط رسالت انتشار اخبار را بر عهده ندارد؛ بلکه باید واقعیت های جامعه را به آحاد مردم منتقل کنند.

محمدی شاهرودی با بیان اینکه امروز رسانه توسعه یافته است، افزود: در گذشته اخبار از تریبون روحانیان و مبلغان دینی به گوش مردم می رسید؛ اما امروزه اطلاعات روز به سرعت و بسیار گسترده توسط جراید، مطبوعات، اصحاب رسانه و قلم، سخنرانان فرهنگی و سیاسی منتشر می شود.

وی خشیت الهی، شجاعت و صداقت را از ویژگی های اصلی انسانها برشمرد و افزود: اگر در کارها ترس الهی نباشد؛ مسائل ضد آرمان، دین و فرهنگ اسلامی در جامعه گسترش می یابد؛ بر اساس این اصل یکی از بایسته های مهم این است که دیگر هیچ خبرنگاری از سرزنش دیگران واهمه ای ندارد و در راستای انجام فعالیت و رسالت اخلاقی و دینی خود از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

مسئول اسبق نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، شجاعت را از اصول بسیار مهم در همه عرصه ها عنوان کرد و گفت: بعد از خوف و شجاعت باید کارها را فقط برای جلب رضای خدا انجام دهیم تا ماندگار بماند.

محمدی شاهرودی تأکید کرد: یکی از مهمترین اصولی که خبرنگاران نباید از آن غافل باشند اصل صداقت است؛ چرا که یکی از آسیب هایی که فرهنگ جامعه ما را تهدید می کند، شایعه پراکنی، دروغ و انتشار اخبار کذب است.

وی با بیان اینکه اخبار با انواع و انحاء مختلف گفتاری، رفتاری و نوشتاری منتشر می شود؛ افزود: خبرنگاران نباید از چارچوب اخلاق رسانه ای عدول کنند و در همه حال اخبار را در نهایت دقت و صحت منتشر کنند و مانع انتشار اخبار و جریان سازی های غیرواقع از سوی برخی افراد سودجو در جامعه شوند.

رییس سازمان بسیج طلاب کشور با بیان اینکه خبرنگاران نباید به حریم خصوصی مردم ورود پیدا کنند، گفت: بنای اسلام بر رعایت حریم خصوصی افراد، توجه به آبروی مردم، پرهیز از هجو، صب و غصب دیگران است.

بر اساس این گزارش؛ دوره آموزش تکمیلی مسئولان روابط عمومی رده های بسیج و آموزش کاربردی خبرنگاری بسیجیان حوزه های مقاومت با حضور 50 خبرنگار از سراسر استان به مدت دو روز در روزهای 13 و 14 مردادماه در مجمتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها