یادداشت/ کسب سهیمه پایان کار نیست

ورزش ايران بارها و بارها چه در المپيك و چه رقابت‌هاي مهم ديگر دنيا را به تعجب واداشته و بدون شك در ريو نيز مي‌تواند اين مسئله را تكرار كند. مسئله‌اي كه لازمه آن اندكي توجه و فراهم شدن امكانات است و بس.
کد خبر: ۸۵۵۰۳۰۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،خوشحالي‌ها خيلي زود به دست فراموشي سپرده مي‌شود. بي‌آنكه تفكري جدي و آينده‌نگري پشت آن باشد. اهميت موضوع نيز نمي‌تواند تأثير چنداني در اصل ماجرا داشته باشد. مي‌خواهد شادي پس از يك گل باشد يا بردي در يك بازي دوستانه يا كسب سهميه المپيك. در هر صورت لبخندي بر لبان مسئولان مي‌نشاند و افتخاري در كارنامه كاري آنها ثبت مي‌كند و بس. همين فراموشي است كه باعث مي‌شود در پي شادي‌هايي كه نتيجه موفقيت‌هاي كوچك و بزرگ است، راه براي ادامه هموار نشود. درست مثل اتفاقي كه براي ورزشكاران المپيكي ايران رخ مي‌دهد و همواره تكرار مي‌شود. 
طي چند ماه اخير، تعدادي از ورزشكاران ايران موفق شده‌اند به‌رغم مشكلات فاحشي كه داشتند، سهميه حضور در المپيك 2016 ريو را كسب كنند. آن هم در رشته‌هاي دوچرخه‌سواري، بوكس و دووميداني كه پاي درددل هر يك از ورزشكاران آن، حتي المپيكي‌هايشان بنشينيم، خون خواهند گريست. با وجود اين، ‌غيرت بازيكنان ايراني همواره در صحنه‌هاي نبرد باعث موفقيت‌هاي آنها مي‌شود. موفقيتي كه اين بار در قالب كسب جواز حضور در المپيك ريو خود را نشان داده است. سهميه‌اي كه كسب آن افتخاري بزرگ براي كشور است و البته افتخاري در كارنامه كاري مسئولان ورزش. مسئولاني كه در پي كسب اين سهميه‌ها لبخند‌هاي شيريني برلبانشان نقش بسته بدون آنكه توجهي به اين مسئله داشته باشند كه كسب سهميه عبور از خط پايان نيست و تازه شروع كار اين ورزشكاران است. 
هرچند المپيك بزرگ‌ترين رويداد ورزشي دنياست كه ورودي محدودي دارد و به همين دليل كسب جواز حضور در اين رقابت‌ها بسيار سخت است و تنها به برترين ورزشكاران دنيا مي‌رسد. اما كسب اين سهميه تازه ابتداي راه يك راه صعب‌العبور و يك مبارزه سنگين است كه براي موفق عبور كردن از آن، بايد برنامه‌اي حساب شده و تمريناتي دقيق داشت. مسئله‌اي كه بي‌توجهي به آن باعث مي‌شود ورزشكاران ايران به‌رغم كسب سهميه‌، نتوانند در ريو آنطور كه بايد و شايد توانايي‌هاي خود را به رخ كشيده و با دست پر به كشور بازگردند. 
موفقيت كسب جواز حضور در رقابت‌هاي المپيك ريو لازمه نگاه و توجه مسئولان و فراهم ساختن بستر لازم براي ورزشكاراني است كه بايد چندي بعد با برترين‌هاي دنيا به رقابت بپردازند. ورزشكاراني كه سهميه‌هاي حضور در اين رقابت‌ها را نه با امكاناتي كه براي آنها فراهم شده بود كه با توجه به تلاش و همت و غيرت خود كسب كرده‌اند. اما اكنون آنها براي موفقيت در المپيك به چيزي بيش از تلاش و غيرت فردي نياز دارند. چراكه قرار است با بهترين ورزشكاران دنيا به رقابت بپردازند. ورزشكاراني كه بدون شك از امكانات رفاهي و تمريني كامل و به روز برخوردار هستند. ورزشكاراني كه براي كسب مدال‌هاي المپيك تا بن دندان مسلح هستند و رقابت با آنها لازمه فراهم بودن امكانات و شرايطي است كه تا پيش از اين وجود نداشته است. 
ورزشكاران ايراني، ‌به خصوص المپيكي‌هايي كه در سخت‌ترين شرايط موفق به كسب سهميه شده‌اند پتانسيل بالايي دارند كه اندكي توجه به آن و فراهم شدن بستر لازم مي‌تواند باعث افتخارآفريني‌هاي بعدي آنها و حتي حضورشان روي سكو شود. افتخاري كه به راحتي كسب مي‌شود اگر مسئولان تصور نكنند كسب سهميه خط پايان است و نيازي نيست در ادامه اين راه تلاش و توجهي براي كسب موفقيت‌هاي بعدي ورزشكاران المپيكي ايران بكنند.  ورزش ايران بارها و بارها چه در المپيك و چه رقابت‌هاي مهم ديگر دنيا را به تعجب واداشته و بدون شك در ريو نيز مي‌تواند اين مسئله را تكرار كند. مسئله‌اي كه لازمه آن اندكي توجه و فراهم شدن امكانات است و بس.
ارسال نظرات
آخرین اخبار