رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:با حضور فرمانده هان جدید قرارگاه قدس جنوب شرق کشور وفرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان در بعد فرهنگی وامنیت رشد چشمگیر وپیشرفت بسیاری خواهد داشت
کد خبر: ۸۵۵۰۲۷۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، حسینعلی شهریاری شامگاه دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در سالن چشم‌پزشکی الزهرا(س) زاهدان، اظهار کرد:با تغیرات ایجاد شده در سپاه استان ورده های تابعه آن وبا وجور سرداران شجاع ودلیری چون سردارمارانی وسردار معروفی و....تحول چشمگیری در بحث امنیت  وچشم انداز روشنی برای امنیت پایدار با فراهم کردن رمینه های فرهنگی مناسب  استان سیستان وبلوچستان رشد وتوسعه خواهد داشت .

وی در ادامه بیان کرد:   تحریم‌های دارویی در چند ماه گذشته آنطور که باید نمود نداشته اما باید به سمتی برویم که کشور را در زمینه تولید داروهای ضروری بی‌نیاز کنیم، باید بتوانیم داروهای مورد نیاز را خودمان در کشور تولید کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در چند سال اخیر مزایای تحریم‌ها بیشتر از مضرات آن بود و سبب شد در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاخص‌های بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان پزشک دارند، امکانات و تجهیزات در بیمارستان‌ها مهیا شده و بیمارستان‌های جدید در منطقه در حال احداث است.

شهریاری با بیان اینکه کشور ایران جزو کشورهای برتر واردکننده و مصرف کننده لوازم آرایشی است، گفت: با توجه به اینکه اکثر لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و از نظر بهداشتی مورد تایید نیستند مردم از آنها استفاده کنند.

لزوم فرهنگ سازی برای عدم استفاده از لوازم آرایشی در کشور

وی ادامه داد: باید در این زمینه فرهنگ سازی شود زیر استفاده از لوازم آرایشی‌ در دراز مدت پوست را دچار مشکل و بیماری‌های مختلف می‌کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی حاشیه‌نشینی را به عنوان یک معضل مهم در بسیاری از استان‌های کشور به ویژه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: مهاجرت مردم از روستا به شهر، زمینه حاشیه نشینی را فراهم کرده است.

وی گفت: تلاش شده است، امکانات بهداشتی و آموزشی و ورزشی در مناطق حاشیه شهرها توسعه یابد.

شهریاری ادامه داد: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت، طرح تعالی خانواده را تدوین کردیم که قرار است در مجلس ارائه شود اما از آنجائیکه بار مالی به دنبال دارد هنوز نتوانسته‌ایم آن را ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: فضای کلی مجلس موافق توافقنامه است و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه شاهد ورود وزاری خارجه کشورهای مختلف به ایران هستیم، گفت: امیدواریم صادرت بیشتر از واردات در کشور ما رونق داشته باشد.

ارسال نظرات