خبرهای داغ:
اسماعیلی گفت: در سفر معاون راهبردی ریاست جمهوری و در سفر هیئت دولت به این استان 2.5 میلیارد تومان به مطالعه طرح احیاء دریاچه بختگان اختصاص داده شد.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۷۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس از خرامه، داریوش اسماعیلی در جمع مردم روستای شهاب‌آباد، ضمن قدردانی از استقبال و اظهار لطف مردم، هدف از سفر به روستاها را دیدار با مردم و آشنایی با مسائل و مشکلات آن‌ها از نزدیک دانست و شروع نمایندگی خود در مجلس را مصادف با اوج تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی کشور و همچنین کمبود بارش‌ها و خشکسالی در شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط حاکم باعث کندی روند توسعه و عمران این شهرستان شد.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای بیان داشت: خدا را شاکریم که با هدایت‌های رهبری و مقاومت ملت ایران توانستیم حقانیت خود را در جهان تثبیت کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در سطح این شهرستان و بخش کربال پرداخت و گفت: تا پایان سال جاری در تمام روستاهای کربال یا شاهد بهره‌برداری از نعمت گاز در منازل خواهیم بود و یا اینکه عملیات گازرسانی در روستاها در حال انجام خواهد بود.

رئیس کمیته معدن در مجلس شورای اسلامی افزود: جاده خاوران ـ خرامه ـ سعادت‌شهر، مسیر بندرعباس به اصفهان را 120 کیلومتر کوتاه می‌کند و با افتتاح این پروژه و پروژه جاده خرامه ـ نی‌ریز در آینده‌ای نزدیک؛ شهرستان خرامه به یک چهارراه ارتباطی تبدیل می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: به دنبال تعریض جاده کربال به مرودشت هستیم و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر آن را عملیاتی کنیم.

اسماعیلی در ادامه به مسئله بیمه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تشکیل جلسات متعدد کشوری و استانی توانستیم 21 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان را به تأیید بیمه برسانیم که حق بیمه کشاورزان همزمان با سایر شهرستان‌های کشور پرداخت خواهد شد و این تأییدیه بیمه در سطح سه بوده و به‌ازای هر هکتار در حدود 500 هزار تومان به کشاورزان پرداخت می‌‌شود.

ناظر مجلس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در مورد خشکسالی و تأثیر آن بر بخش کربال بیان داشت: اعتقاد دارم خشک شدن دریاچه بختگان از بین رفتن کربال و شهرستان‌های همجوار را به دنبال دارد و احیاء آن به معنی زنده شدن کربال و این شهرستان‌ها است، بنابراین این موضوع را در سفر معاون راهبردی ریاست جمهوری و همچنین در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان نیز دنبال کرده و توانستیم در این زمینه 2.5 میلیارد تومان را به مطالعه طرح احیاء دریاچه بختگان اختصاص دهیم که امیدواریم با اجرای طرح نکاشت و زنده شدن دریاچه بختگان شاهد رونق و توسعه این بخش باشیم.

وی در ادامه به انتقال آب شرب و صنعت توسط لوله از سد درودزن به روستاهای بخش کربال و خرامه اشاره کرد و ادامه داد: 17.5 میلیون مترمکعب آب به این کار اختصاص داده‌ شده است و مطالعه این طرح به پایان رسیده و به‌زودی شاهد اجرای عملیات انتقال آب شرب و صنعت به این مجموعه خواهیم بود که با رسیدن این آب به خرامه در اشتغال و رونق صنعت این شهرستان و بخش کربال تغییر چشمگیری روی می‌دهد و مردم از یک منبع ثابت آب شیرین بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها