خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قم خبر داد؛

افتتاح 60 پایگاه مقاومت بسیج خواهران تا پایان 94 / رونمائی از شناسنامه شهدای زن در همایش روز قشر بسیج جامعه زنان قم

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قم با بیان اینکه 140 پایگاه مقاومت خواهران در نقاط مختلف استان نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: 60 پایگاه تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود و آمار این رده‌ مقاومت به 200 پایگاه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۲۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، لیلا حیدری ظهر امروز در نشست خبری روز قشر بسیج جامعه زنان که در ساختمان سازمان بسیج جامعه زنان استان قم برگزار شد، با بیان اینکه بزرگداشت شهدا برای کشور اسلامی امری ضروری است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ شهادت سرمایه‌های بسیاری برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه معرفی شهدای شاخص زن کشور از سال 90 آغاز شده است، تصریح کرد: معرفی این افراد به جامعه اسلامی می‌تواند الگوسازی مناسبی برای زنان به دنبال داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به اینکه روز 13 مردادماه به عنوان روز قشر بسیج جامعه زنان انتخاب شده است تاکید کرد: زنان جامعه اسلامی باید با الگوگیری از فرهنگ فاطمی برای تعالی خانواده خود کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهید طیبه واعظی یکی از شهدای شاخص کشور است که به منظور گرامیداشت این شهید یادواره‌ای در استان قم برگزار شده و این یادواره دستاوردهای بسیاری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال داشته است زیرا با اجرای این یادواره بسیاری از شهروندان قمی نسبت به رشادت‌های این شهید بزرگوار آگاه شدند.

حیدری از برگزاری همایش روز قشر بسیج جامعه زنان در روز دوشنبه در سالن همایش امامزاده شاه سید علی (ع) یاد کرد و گفت: در این همایش فاتحی مسئول بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش کشور به سخنرانی می‌پردازد و بیش از 500 نفر از فرهیختگان بسیج جامعه زنان قم به همراه مسئولان استانی حضور خواهند داشت.

وی رونمایی از شناسنامه شهید طیبه واعظی با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم را یکی دیگر از برنامه‌های همایش مذکور دانست و ابراز کرد: در حاشیه این برنامه میزگردی با حضور برجستگان بسیج جامعه زنان برگزار می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم جهت گسترش بسیج جامعه زنان انجام شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با بیان اینکه جمع‌آوری آثار مرتبط با نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس در دستور این سازمان قرار گرفته است تاکید کرد: اگر افراد این آثار را در اختیار می‌توانند آن‌ها را به پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران تحویل داده تا در موزه برای بازدید همگان استفاده شود.

وی اجرای طرح حجاب و عفاف چهره به چهره در قالب حلقه‌های صالحین را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان استان قم برشمرد و عنوان کرد: سرگروهان تربیتی با افراد بد پوشش ارتباط‌های لازم را برقرار کرده و در جهت تقویت حجاب آن‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند که سال گذشته این طرح برای دو هزار نفر اجرا شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه تحکیم بنیان خانواده یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان بسیج جامعه زنان استان قم است مطرح کرد: برگزاری کارگاه‌ها، ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و برپایی نشست‌های تخصصی مختلف در پایگاه‌های مقاومت بسیج از برنامه‌های این سازمان برای تحکیم بنیان خانواده است.

وی به سخنانی از رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در جهت رفع آسیب‌های سبک زندگی غیراسلامی برنامه‌ریزی‌های متفاوتی از جمله مبارزه با دجال‌واره در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

حیدری از برگزاری کارگاه‌های افزایش جمعیت در محلات خبر داد و یادآور شد: با فعالیت‌هایی که سازمان بسیج جامعه زنان استان قم داشته است طبق آمار سازمان ثبت احوال، جمعیت استان قم رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه 140 پایگاه مقاومت خواهران در نقاط مختلف استان نقش‌آفرینی می‌کنند ادامه داد: 60 پایگاه مقاومت بسیج تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود و آمار این رده مقاومت به 200 پایگاه افزایش می‌یابد.

حیدری با تاکید بر اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج طلاب جامعه زنان زیر نظر تیپ مستقل امام صادق (ع) فعالیت دارند اظهار کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج از ظرفیت جامعةالزهرا (س) استفاده کرده و تعاملات مناسبی را انجام داده‌اند؛ هزار حلقه صالحین در این سازمان فعالیت دارند که در تامین سرگروه‌ها، مربیان و سرمربیان از اساتید جامعةالزهرا (س) استفاده می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم تاکید کرد: بسیج جامعه زنان کشور از ظرفیت علمی، فرهنگی و فکری جامعةالزهرا (س) استفاده می‌کند.


ارسال نظرات