نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر رضوی می تواند تاثیرات خوب و مثبتی بر جریان سازی و مخاطب آفرینی داشته باشد، از تلاش برای آماده سازی زیرساخت ها در بجنورد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۱۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، قاسم جعفری در رابطه با دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: رویدادهای فرهنگی قطعا می توانند تاثیرات بسیار خوب و مثبتی بر جریان سازی و مخاطب آفرینی داشته باشند به ویژه که مانند جشنواره تئاتر رضوی نیز یک رویداد فرهنگی معنادار و فاخر باشند؛ چراکه تئاتر هنری اصیل، دلنشین و باقدمت بالاست و این نکته که موضوع آن نیز به معارف اهل بیت و امام رضا(ع) برمی گردد، باعث فاخرترشدن و زیباترشدن آن می شود.

وی افزود: چنین حرکت های فرهنگی در تراز ملی، حتما زمینه ای برای ایجاد ورزیدگی و رشد هنرمندان ایجاد خواهد کرد که از این بابت نیز دربردارنده تاثیرات مطلوبی است.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسات تدارکاتی جشنواره که با مسئولان و هنرمندان استان خراسان شمالی برگزار شده است، ادامه داد: در جلسات مقدماتی با حضور برخی مسئولان هنری کشور یا جلسه با هنرمندان، انگیزه های خوبی برای فعالیت در این عرصه در آنها احساس می شد و امیدواریم برای تمام هنرمندان که از سراسر کشور در جشنواره تئاتر رضوی حضور پیدامی کنند، چنین چیزی به وجود آمده باشد.

جعفری با اشاره به زیرساخت های بجنورد، توضیح داد: اگرچه زیرساخت ها در بجنورد مانند تهران و دیگر کلان شهرها نیست اما زمینه های خوبی فراهم شده و همین ها باعث می شود مسئولان استانی و محلی نیز به فکر بیفتند تا شرایط را بهتر کنند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره تئاتر رضوی بر تئاتر دینی کشور، افزود: توجه مسئولان به این موضوع، به نوعی تقدیر و سپاس از هنرمندان این عرصه است و مشوقی برای آنها به شمار می رود؛ لذا هرچه این آثار هنری بهتر، زیباتر و معنادارتر ارائه شود تاثیر بهتری و بیشتری خواهد داشت؛ مشروط بر آنکه مسئولان و دستگاهها حمایت کنند و تبلیغات و اطلاع رسانی نیز به درستی انجام شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی شرکت کند و گفت: آقای وزیر قول داده در هر حرکت و برنامه ملی حضور داشته باشد؛ لذا امیدواریم در اختتامیه این جشنواره به عنوان مهمترین برنامه ای که در خراسان شمالی در آستانه برگزاری است، حضور داشته باشد.

دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبیری حسین ثابت قدم وحید برگزار می‌شود.

ارسال نظرات