خبرهای داغ:
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: همایش بزرگ گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور مسئولان ورزش، ورزشکاران و بسیجیان ورزشکار قم امروز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۱۷
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن عابدی در گفت‌وگو با خبرنگاران طی سخنانی اظهار کرد: هر ساله این مراسم در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و اداره کل ورزش و جوانان نیز به عنوان متولی ورزش در استان قم، به همت معاونت توسعه و امور ورزش، سازمان بسیج ورزشکاران و همکاری هیئت باستانی و ورزش‌های زورخانه‌ای قم این مراسم را برگزار کرد.

وی ادامه داد: همایش بزرگ گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در ششمین روز این هفته با عنوان روز منش پهلوانی و بسیج ورزشکاران و با حضور چشمگیر مسئولان مختلف استانی در زورخانه شهید محمدحسین فهمیده مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: این مراسم با نواخته شدن زنگ مرشد زورخانه شهید فهمیده آغاز شد و هدف از آن ارج نهادن به فرهنگ پهلوانی و ترویج این منش در بین نسل جوان و جامعه ورزش بود، ضمن اینکه در حین برگزاری مراسم، تجلیل و تشکر از مروجین این فرهنگ در جامعه ورزشی استان قم نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط زندگی کنونی داشتن ابتکار و خلاقیت در زمینه جذب جوانان به ورزش زورخانه‌ای یک ضرورت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های اصلی در جذب جوانان و کاهش مشکلات فرهنگی جامعه، توسعه و نشر این رشته ورزشی است.

عابدی با بیان اینکه ترغیب و توسعه ورزش باستانی و فرهنگ پهلوانی نزد جوانان و نوجوانان جامعه نیازمند همت و حمایت تمام فعالان و مسئولان است، بیان کرد: این رشته ورزشی از خصوصیات ارزشمند ائمه اطهار الگو می‌گیرد و باید بیش از پیش در سطح جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با محمد دهقان کشتی‌گیر موفق استان قم در میادین استانی و کشوری که سال‌ها قبل دچار عارضه قطع نخاع شده است دیگر برنامه‌ای بود که اداره کل ورزش و جوانان استان قم در هفته گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اجرا کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم ابراز کرد: غبارروبی مزار شهداء، دیدار با خانواده‌های ایتام ورزشکار، برگزاری مراسم بزرگداشت و نکوداشت دوازدهم مردادماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در گود باستانی شهید فهمیده از جمله اقداماتی است که به مناسبت این هفته توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم طراحی و با کیفیت مطلوب به اجرا گذاشته شد.

این مراسم با حضور سیار فرماندار قم، سرهنگ حافظی جانشین فرماندهی سپاه قم، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و همچنین با حضور داود هاشمی مسئول بسیج ورزشکاران سپاه استان قم، اعضای هیئت ورزش‌های باستانی و جمعی کثیری از مسئولین، پیشکسوتان و ورزشکاران ورزش باستانی برگزار شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها