سخنگوی قوه‌قضائیه از آزادی و تقلیل مجازات حبس ۲۰ محکوم ضد امنیتی به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۱۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و دومین نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران اظهار کرد: 20 نفر از محکومین ضدامنیتی به مناسبت عید سعید فطر به همراه تعداد قابل توجهی از محکومان دیگر مشمول عفو شدند که از این تعداد 16 نفر آزاد شدند و مجازات حبس 4 محکوم دیگر نیز تقلیل یافته که طبیعتا این افراد زودتر از موعد مقرر آزاد می‌شوند.

معاون اول قوه قضائیه همچنین از برگزاری دادگاه متهمان تعرض به یکی از نمایندگان مجلس در شیراز در روز 13 مردادماه (فردا) خبر داد و گفت: دادگاه افرادی که در شیراز به یکی از نمایندگان مجلس متعرض شده بودند، روز 13 مردادماه برگزار می‌شود.

* آتش‌سوزی هتل هرمز بندرعباس عمدی است

اژه‌ای در ادامه به دو حادثه آتش‌سوزی که به ترتیب در روزهای هشتم و نهم مردادماه در بندرعباس به وقوع پیوست، اشاره کرد و گفت: در روز هشتم مردادماه مجتمع تجاری ستاره جنوب و نهم مرداد هتل هرمز بندرعباس دچار حریق شد که براساس تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته آتش‌سوزی مجتمع ستاره جنوب عمدی نبوده اما آتش‌سوزی در هتل هرمز براساس شواهد عمدی بوده است. 

سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: در آتش‌سوزی هتل هرمز چند نفر فوت کرده و مصدوم شدند و در این ارتباط در همان روزهای اول دو نفر بازداشت و یک نفر نیز متواری شد که فرد متواری شناسایی و هم‌اکنون در بازداشت است. 

* پرونده سیگار مارلبورو به دادگاه رفت؛ صدور کیفرخواست برای 7 متهم

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به پرونده مربوط به سیگار مارلبورو گفت: این پرونده منجر به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای 7 نفر از متهمین شده و پرونده به دادگاه ارسال شده است. 

اژه‌ای همچنین از تغییر روز برگزاری جلسه مسئولان عالی قضایی خبر داد و گفت: جلسه مسئولان عالی قضایی که پیشتر روزهای چهارشنبه برگزار می‌شد، از این پس روزهای دوشنبه برگزار خواهد شد.


ارسال نظرات