خبرهای داغ:
عبدحسینی، کارآفرین و هنرمند برتر شاهد قزوین، با ثبت آخرین اثر هنری‌اش به نام «رستن» در یونسکو، جهانی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۰۰۶۷
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از ایثار واحد قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل و محمدرضا علی‌اکبر بیک معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با حضور در منزل سيدمرتضي عبدحسيني، کارآفرین و هنرمند برتر شاهد، از ایشان دیدار کردند.
گفتنی است: عبدحسيني، فرزند سيد هاشم، 14 ارديبهشت سال 54 در قزوين به دنيا آمد. به واسطه‌ي پدر كه كارش با هنر عجين بود، از كودكي با هنر آشنا شد به طوري كه تفريح و سرگرمي‌اش در كنار پدر، پرداختن به امور هنري بود.
در سن 8 سالگي چرخش روزگار جايگاه پدر را اوج آسمان و جايگاه او را زمين و زمانش قرار داد، تا 12 سالگي هنوز باورش سخت بود كه پدر در جمع شهيدان پرافتخار آرميده و او تنها و سرگردان در آغاز راهي پر اميد قرار گرفته است.
كلنجار با خود و گذشت زمان او را به بازي با چوب و متعلقات سوق داد به طوري كه ساخت ماكت‌ها، تابلوها و نقشينه‌های مختلف، مونس و همدم ايام پرافراز و نسيبش شده بود.
او كه به دنبال گمشده‌اش در درون بود، با ارايه‌ی كارهای هنری توجه خاص دوستان و اطرافيان، بويژه اهل هنر را به كارهايش جلب كرد و با آموختن سبك‌هاي مختلف هنري، كار بر روي چوب، اجراي كارهاي منبت، پيكرتراشي، حجم كاري، قلم كاري، مشبك، معرق و حتي تركيب آنها را با يكديگر آزمود.
اجرای طرح "پیچک شهادت" اوج فعالیت‌های هنری‌اش در مقطعی از زمان است که احساس می‌کند، گمشده‌اش را پیدا کرده و با اجرای کار منبت‌کاری و حجم سه بعدی در این طرح، اوج نبوغ و استعداد هنری‌اش را به نمایش می‌گذارد.
وی با 28 سال فعالیت هنری، تنها هنرمند استان قزوین در هنر معرق بوده که آثارش در سطح ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و آخرین اثر هنری‌‌اش نیز به نام "رستن" در مرحله ثبت شدن در یونسکو است.
اجراي تابلوی «عصر عاشورا» اثر استاد فرشچيان، ساخت صندوق داخل ضريح امامزاده حليمه و رميمه خاتون به سبك اسليمي به سفارش مرحوم حاج علي خليلي، اجراي تابلوي «رخش» اثر ماندگار استاد فرشچيان، اجراي تابلوي نفيس قرآني، اجراي تابلوي «نياز» اثر زيباي استاد فرشچيان بر روي چوب راش، اجراي تابلوي «شهيدان شاخص استان قزوين» به سفارش بنياد شهيد و امور ايثارگران از جمله آثار عبدحسینی، هنرمند و کارآفرین برتر شاهد است.
اجراي تابلوي «بوسه بر خاك» استاد فرشچيان با سبك‌هاي مينياتور، پيكر تراشي و قلم کاری، تابلوي خط سه مرحله‌ای همراه با قاب سر خود، اجراي كتيبه خطي ويژه، اجراي «پرنده‌ي يك تكه‌ي سه بعدي» بر روي پايه و صفحه‌ي سخت، اجراي كتيبه «و ان يكاد» با قاب از خود، كتيبه خطي طرح و نقش «يا علي» با پس زمينه كاج، اجراي «اسب تك شاخ»، اجراي معرق مشبك‌هاي چوبي، قلم زني بر روي چوب، اجراي طرح ماندگار «رستن»، اثر ارزشمند استاد فرشچيان از ديگر آثار این هنرمند است
ارسال نظرات
پر بیننده ها