معاون استاندار دولت اصولگرای مازندران گفت: این سوال را به‌عنوان یک مطالبه اصلی در بین سوالات متعددی که می‌تواند وجود داشته باشد مطرح می‌کنم و آن این است که جایگاه نیروی انسانی و کادر نخبه مرکز استان در مناسب مدیریتی استان و کشور کجاست؟
کد خبر: ۸۵۴۹۸۷۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج مازندران، هادی ابراهیمی معاون دولت ارزشی و اصولگرا استانداری مازندران در جمع خبرنگاران درباره حضور خود در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از یک‌سال قبل تاکنون بسیاری از نیروهای تأثیرگذار ساری از همه طبقات اجتماعی با ملاقات حضوری و غیرحضوری از بنده خواستند تا در صحنه انتخابات حضور یابم، اظهار کرد: از همه توجهات و محبت‌ها تشکر می‌کنم.

کارشناس رسانه ای استان با بیان اینکه هنوز آمدنم قطعی نیست، افزود: به هر صورت با همراهی تیمی از دوستان و کارشناسان مجرب در حال بررسی فضای انتخاباتی مرکز استان هستم.

معاون  استاندار دولت اصولگرای مازندران با بیان این نکته که همیشه در فضای سیاسی و فرهنگی انقلاب سرباز نظام و رهبری بودم و نگاهی تکلیف‌محور به مأموریت‌ها داشتم، خاطرنشان کرد: در صورت حضور نیافتن در عرصه انتخابات بنا به تکلیف و بدون وابستگی به نامزدی خاص به روشنگری می‌پردازم و فضای سکوت را می‌شکنم.

ابراهیمی ادامه داد: بنده همیشه گرایش به تکلیف را به‌عنوان معیاری اساسی در زندگی خود پذیرفته‌ام و ارزش عمل را نه به فایده، آنچنان که فایده‌گرایان می‌گویند؛ و نه به نتیجه فایده آنگونه که عناصر پراگماتیست می‌گویند؛ بنده تکلیف‌گرا هستم.

وی با بیان اینکه همواره در فعالیت‌های سیاسی حضوری فعال داشته‌ام، اضافه کرد: برخلاف نظر بعضی‌ها، سیاست را بخشی از حکمت عملی می‌دانم که در عرصه نظر، هدف آن کسب معرفت نسبت به مصالح عمومی جامعه و در عرصه عمل با اخلاق و ارزش‌های انسانی آمیخته شده باشد.

این استاد دانشگاه با تقسیم‌بندی سیاست به انواع شیطانی، حیوانی و سیاست الهی، یادآور شد: سیاست شیطانی مبتنی بر التوا و افترا است و مظاهر آن دروغ‌گویی، عدم صداقت در گفتار و رفتار و فریب افکار عمومی است که منفعت‌طلبی پایه و اساس آن است و عده‌ای با تعریف غلط از سیاست آن را پدرسوختگی می‌نامند، در حالی که سیاست راستین مبتنی بر سیاست الهی یا سیاست اسلامی است و سیاست پدرسوختگی نیست بلکه اساس آن بر مبنای عدالت و عقل است و از دایره فطرت انسانی هم نباید خارج شود.

معاون سابق استاندار مازندران با اشاره به هویت تاریخی و فرهنگی مرکز استان، قابلیت‌های گردشگری، صنعتی، اقتصادی و انسانی آن تنوع نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: عناصر متدین، مردمی و انقلابی از همه سلایق و گرایشات فکری در این دوره از انتخابات، اعلام حضور کردند که باید از آن استقبال کرد، ضمن اینکه این تعدد و تنوع، پیام‌های زیادی هم دارد.

ابراهیمی اظهار کرد: طبیعتاً همه افراد دارای حقوق طبیعی و شهروندی در این زمینه هستند و ما در استان و شهرستان ساری شهروند درجه یک و درجه دو نداریم، هر کسی با هر عقیده و با هر تفکر سیاسی که در دایره وابستگی به نظام اسلامی و اعتقاد به اصل مترقی ولایت فقیه باشد، می‌تواند به عرصه بیاید و این نشان‌دهنده آن است که نظام اسلامی کاملاً نظامی دمکراتیک است و برای همه، این آزادی و اختیار فراهم است.

وی دومین دلیل تنوع حضور داوطلبان نمایندگی مجلس در مرکز استان را خوانش انتقادی نسبت به وضعیت موجود خواند و افزود: بر این باورم که در این زمانه و در نظام اندیشگی مسلط جامعه امروز ساری و میاندورود، بسیاری از صداهای بی‌پژواک و تقاضاهای معرفتی به حرکت درآمده‌اند، خردها به طُرب، شعورها به شور و حتی واژگان صامت به سخن آمدند تا حقیقتی را در مرکز استان فریاد بزنند و آن جایگاه ایفای نمایندگی یک نماینده مرکز استان در مناسبات استانی و ملی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مناسباتی که باید در طراز با مجلس انقلاب اسلامی باشد و نکته دوم طرازی که باید دوشادوش شانه به شانه نمایندگان پایتخت کشور، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و ... نقش‌آفرینی کند.

معاون  استاندار دولت اصولگرای مازندران اضافه کرد: البته نمایندگان فعلی هم تلاش‌های خوبی از خودشان برجای گذاردند، بنده نافی ویژگی‌های مثبت نمایندگان فعلی نیستم و خدای ناکرده بنا بر تضعیف آنها را هیچ‌وقت نداشته و ندارم اما آنچه که امروز در این هم آوردی انتخاباتی قابل مشاهده و تحلیل گفتمان است، هویت‌های سیاسی متمایز، بازی‌های زبانی گوناگون، خرده گفتمان‌های حاشیه نشین و تنوع سلایقی است که با نفی فرا روایت‌ها این مهم را فریاد می‌زنند و مطالبه می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مردم دیگر فریب مظلوم‌نمایی، ادعای حقیقت‌نمایی، و تبلیغات دروغین و اغواه‌کننده را نمی‌خورد، افزود: با توجه به کنش عقلانی، ارزشی در بین بسیاری از کنش‌گران انتخاباتی در مرکز استان اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا و مستقل، عرصه انتخابات در این مقطع به کردارهای گفتمانی زبانی مبدل خواهد شد و گفتمان غیرزبانی جایگاهی نخواهد داشت و این برای عده‌ای از وابستگان به جریان قدرت و ثروت سخت خواهد شد.

وی بیان کرد: قطعاً گفتمانی که باید برخواسته از هویت تاریخی و فرهنگی و نگاه همه‌جانبه به چالش‌ها و مشکلات استان و مرکز استان با در نظر گرفتن سند چشم‌انداز پیشرفت ایرانی‌اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، عمرانی ،گردشگری و بهداشتی باشد و بتواند فضا را برای قابلیت‌های انسانی به‌درستی در مناسبات منطقه‌ای و ملی تعریف کند و با چشم حقیقت بین در پی رفع مشکلات از قبیل اشتغال و تولید برآید و سند اقتصاد مقاومتی استان را به‌عنوان یک منشور دنبال کند، می‌تواند در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

معاون سابق استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بنده نسبت به ساری و میاندورود همیشه احساس مسئولیت کردم البته دوستان زیادی هم در این هم‌آوایی با بنده اشتراک نظر داشته‌اند، نمی‌خواهم دفاع تعصبی از مرکز استان کنم بلکه این وظیفه‌شناسی را در قبال همه مازندران دارم و همه استان را سرای خود می‌دانم و اعتقاد دارم بین ساری و مجموعه مازندران هیچ تفاوتی نیست و یک دور کاملاً هرمنوتیکی برقرار است، یعنی فهم هیچ جزئی بدون توجه به کل نیست و یا فهم کل از شناخت اجزا حاصل می‌شود اما این سوال را به‌عنوان یک مطالبه اصلی در بین سوالات متعددی که می‌تواند وجود داشته باشد مطرح می‌کنم و آن این است که جایگاه نیروی انسانی و کادر نخبه مرکز استان در مناسب مدیریتی استان و کشور کجاست؟

ابراهیمی گفت: فکر می‌کنم در همه دوره‌ها به‌ویژه در این دوره بیشتر به نیروی ماهر، انقلابی و دلسوز مرکز استان بی‌توجهی شد، متأسفانه صدایی هم در مرکز استان از طرف تاثیرگذاران آن شنیده نشد و حتی بعضاً خبرهایی داشتم که دوستان ما به‌جای اینکه دستان یکدیگر را بگیرند، پای همدیگر را می‌گرفتند و با شگردهای خاص مشغول زیرآب‌زنی بودند، فکر نمی‌کردند اگر دست کسی را می‌گرفتند فرصت را برای رشد او فراهم می‌کردند، نمی‌دانم آیا هیچ‌وقت از خودشان سوال کرده‌اند اگر دست کسی را گرفتند و او رشد کرد و به جایگاهی رسید بیشتر خوشحال می‌شدند یا زمانی که او را در اوج مشکلات و ناتوانی می‌دیدند؟ این سوال را به‌عنوان یک مطالبه اصلی در بین سوالات متعددی که می‌تواند وجود داشته باشد مطرح می‌کنم و آن این است که جایگاه نیروی انسانی و کادر نخبه مرکز استان در مناسب مدیریتی استان و کشور کجاست؟

وی بیان کرد: بسیاری از نخبگان و افراد اعتقاد دارند که امروز گروکشی‌ها، دعواهای شخصی و باندی، عدم هم‌گرایی در پیگیری مطالبات منطقه‌ای، اختلاف‌افکنی‌های ژورنالیستی، وعده‌های توخالی و کاذب و پای یکدیگر را گرفتن باعث هدررفت انرژی‌ها و فرصت‌ها شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه به هر دو تفکر اصلاح‌طلبی و اصولگرایی که در چارچوب نظام اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه باشد، احترام می‌گذارد، خاطرنشان کرد: قبلاً هم گفته‌ام نقطه مقابل اصولگرا، اصلاح‌طلب نیست و نقطه مقابل اصلاح‌طلب هم اصولگرا نیست، این‌ها بازی‌های سیاسی است، به نظرم نقطه مقابل هر دوی این تفکرات فساد است که باید با آن مبارزه کرد.

معاون سابق استاندار مازندران ضمن مهم دانستن سلایق سیاسی در فضای انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: میزان و سهم این عوامل در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساری و نقاط دیگر استان به‌عنوان عوامل مسلط در پیروزی نامزدها اگرچه بی‌تاثیر نیست اما زیاد صحیح هم به نظر نمی‌رسد، چرا که عوامل دیگری چون چندپارگی‌های قومی و منطقه‌ای، خوش‌نامی، سوابق انقلابی و مدیریتی، کارآمدی، پاکدستی و مردم‌داری به‌عنوان مولفه‌های تعیین‌کننده هستند که می‌توانند تاثیرگذاری داشته باشند، یعنی می‌توانم بگویم که یک نسبیت متدولوژیک بین آنها برقرار است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تزلزل گفتمانی در شرایط فعلی باعث ظهور و بروز سلایق سیاسی در انتخابات مرکز استان می‌شود، به‌گونه‌ای که اگر نتواند به عاملان اجتماعی خود هویتی عطا کند، باعث سوژه سیاسی و مفصل‌بندی‌های جدیدی خواهد شد و حتی پیش‌بینی می‌شود در آینده هم افراد دیگری در این میدان حضور پیدا کنند.

وی در پایان گفت: چه در این عرصه حضور پیدا کنم و یا به دلایلی از حضور امتناع کنم، روشنگری‌های جدی توام با مدارک و با استنادات در راستای بصیرت‌افزایی دارم و در این رهگذر جایی برای سکوت و مسامحه نمی‌ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها