تعطيلات طولاني‌مدت سرمربي تيم‌ملي و اظهارات ضد و نقيض مسئولان فوتبال
طولاني شدن مرخصي‌هاي كارلوس كرش شايعات مطرح شده در اين زمينه را وارد فاز جديدي كرده است. سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران چند هفته پيش براي گذراندن تعطيلاتي سه هفته‌اي به كشورش سفر كرد.
کد خبر: ۸۵۴۹۸۳۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسيج، طولاني شدن مرخصي‌هاي كارلوس كرش شايعات مطرح شده در اين زمينه را وارد فاز جديدي كرده است. سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران چند هفته پيش براي گذراندن تعطيلاتي سه هفته‌اي به كشورش سفر كرد. اين در حالي است كه انتظار مي‌رفت مرد پرتغالي طبق برنامه از پيش تعيين شده در موعد مقرر به تهران بازگردد. با اين وجود مرخصي‌هاي او بيش از آنچه انتظار مي‌رفت طولاني شده و همين مسئله شايعات زيادي در خصوص عدم بازگشت كرش به ايران را سرزبان‌ها انداخته، شايعاتي كه تاج و بهروان را هم به واكنش واداشته است. 
پس از آنكه تيم‌ملي ايران به مصاف تركمنستان رفت مرخصي سرمربي آغاز شد. براساس برنامه از پيش تعيين شده كرش بعد از اتمام اين بازي به تعطيلات رفت؛ تعطيلاتي كه از 28 خرداد‌ماه آغاز شد. در شرايطي كه همه فكر مي‌كردند اين مرخصي بيش از سه هفته به طول نينجامد كرش درخواست تمديد مرخصي كرد، درخواستي كه بدون هيچ مخالفتي از سوي فدراسيون فوتبال تمديد شد. شايعات مختلف درست از همان زمان شروع شد. اختلاف با مسئولان فدراسيون، پاس نشدن چك‌هاي قرارداد سرمربي و دلخوري كرش از برخي مسائل از جمله اين شايعات بود. با وجود اين رئيس خنده‌رو وقتي كه ديد از پس شايعه‌ها برنمي‌آيد مشكلات شخصي را دليل طولاني شدن اين غيبت عنوان كرد. خيلي زود مشخص شد كه همسر سابق كارلوس كرش به علت بيماري فوت كرده است. پس از رسانه‌اي شدن اين موضوع خيلي‌ها منتظر بازگشت مرد پرتغالي از اروپا به تهران بودند. منتها انتظارها كماكان ادامه دارد و سرمربي هم گويا خيال بازگشت ندارد. هشتم مرداد مرخصي دوم كرش به پايان رسيد اما او بازي‌هاي هفته اول ليگ برتر را از نزديك نديد. حال آنكه دستياران خارجي كرش، لوسيانو كروز و دن گاسپار نيز به تبعيت از سرمربي پرتغالي در تعطيلات به سر مي‌برند. 

   نقش خبرنگاران

نايب‌رئيس دوم فدراسيون فوتبال ديگر حوصله پاسخ دادن به سؤالات خبرنگاران در مورد كارلوس كرش را ندارد. اين را مي‌توان از نحوه جواب دادن او در مورد كرش فهميد. احتمالاً مهم‌ترين بحث مطرح شده در جلسه تاج با مسئولان فوتبال ايتاليا موضوع آمدن يا نيامدن سرمربي پرتغالي به ايران بوده، سؤالي كه رئيس سازمان ليگ پاسخ واضحي به آن نداد و تلاش كرد يك بار ديگر پاي خبرنگاران را به چالش‌هاي پيش‌روي فدراسيون باز كند: «به نفع فوتبال است كه كرش زودتر به ايران بازگردد و به تيم‌ملي كمك كند. ما خبر داريم و كمي هم شما خبرنگاران تلاش كنيد تا زودتر به ايران بازگردد!»

 كمك به كرش كمك به تيم‌ملي است

عضو هيئت‌رئيسه فدراسيون فوتبال اما با جديت بيشتري در اين باره صحبت كرده است. غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با فارس در خصوص غيبت‌هاي طولاني‌مدت سرمربي تيم‌ملي فوتبال كشورمان اظهار داشت: «قرار بوده است در مورد كرش، شخص رئيس فدراسيون صحبت كند اما كرش را مربي بزرگ و مناسبي براي تيم‌ملي مي‌دانند هرچند كه اين مربي پرتغالي خواسته‌هايي داشته كه در مصاحبه‌هاي كفاشيان هم به آنها اشاره شده است. بنابراين اگر نمي‌توانيد همه اين خواسته‌ها را فراهم كنيد بايد در حد توان و به آن درخواست‌هايي كه برايمان مقدور است، جامه عمل پوشانده و اين چنين به تيم‌ملي كمك كنيم. چون كمك به كرش، كمك به تيم‌ملي است. پس بايد از اين نظر بسيج شويم و هرگونه امكاناتي كه داريم تحت مديريت كفاشيان در اختيار تيم‌ملي قرار دهيم. اينكه بگوييم شرايط همين است، درست نيست و نبايد دچار بي‌عملي شويم. چراكه كرش هرچه را مي‌خواهد براي بهبود كيفيت تيم‌ملي است و چون مردم تيم‌ملي را دوست دارند بايد به خاطر مردم شرايط را براي موفقيت اين تيم فراهم كرد.»

 مشكلات مالي حل مي‌شود

بحث حقوق‌هاي عقب افتاده موضوع ديگري است كه رئيس كميته مسابقات سازمان ليگ برتر آن را تلويحاً تأييد كرده است: «فكر مي‌كنم مشكلات مالي به زودي رفع مي‌شود چون مشكلات مالي فدراسيون هم در حال رفع است. با حل مشكلات مالي فدراسيون فوتبال مشكلات مالي مربوط به تيم‌هاي ملي از جمله حق‌الزحمه كادر فني و ساير مسائل مرتبط نيز برطرف خواهد شد.» همانطور كه اشاره شد سرمربي تيم‌ملي از برآورده نشدن انتظارات و البته وعده‌هاي مسئولان فدراسيون و وزارت ورزش در اين سال‌ها حسابي گله داشته است. كرش بارها اين انتقادها را رسانه‌اي كرده اما تغييري در روند مديريتي ايجاد نشده است. بهروان اما ترجيح مي‌دهد در اين باره اظهارنظر نكند: «خيلي در جريان اين وعده‌ها نيستم. اگر وزارت ورزش هم جلو آمد براي حل قضيه بود كه بايد از آنها تشكر كرد. اگر هم آنها وعده‌اي دادند شأن وزارت ورزش اجل اين صحبت‌هاست و بايد به آن عمل شود.» به‌رغم انتقادهايي كه اين روزها نسبت به مرخصي‌هاي طولاني‌مدت كرش مطرح شده است هنوز هيچ كس از تاريخ بازگشت احتمالي او به كشورمان مطلع نيست. بهروان با تأييد اين بي‌خبري گفت: «از زمان بازگشت كرش مطلع نيستم. آنچه مهم است اينكه تيم‌ملي بازي‌هاي مهمي در پيش دارد و بايد آنها را جدي گرفت. ضمن اينكه بايد برنامه‌هايي را كه از قبل تدوين و مصوب شده اجرايي كرد. چون كوچك شمردن حريفان هميشه اتفاقات تلخي را براي تيم‌ملي به همراه داشته است.»
ارسال نظرات