اعزام 600 دانش آموز سقزی به مناطق عملیاتی مریوان

600 دانش آموز پسر سقزی به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور در شهرستان مریوان اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۵۴۹۸۰۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،جانشین فرمانده سپاه سقز از اعزام 600 دانش آموز پسر سقزی به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور(مریوان) خبر داد.

وی با اعلام این خبر اظهار داشت: این دانش آموزان در قالب 5 کاروان راهی مناطق عملیاتی شمالغرب کشور (راهیان نور)خواهند شد.

نادرپناه اضافه کرد: اردوهای راهیان نور ظرفیت و بستر مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است و در همین راستا اردوهای راهیان نور به طور منظم و مستمر برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور برای دانش آموزان و نسل امروز، درس مقاومت و ایستادگی است و نقش مهمی در انتقال معارف و شناخت هر چه بیشتر دانش آموزان از شهدای جنگ تحمیلی دارد.

این مسئول گفت: در اردوهای راهیان نور دانش آموزی، دانش آموزان همانند سایر اردوها، از خانواده دور می شوند، در یک فضای اجتماعی اردویی حضور پیدا می کنند و مهارت های اجتماعی اردویی را یاد می گیرند؛ اما چیزی که شاخصه مهم این اردوها است، حضور در محل عملیات های دوران دفاع مقدس، محل شهادت شهدا و بسته های مختلف فرهنگی می باشد که به صورت فیزیکی و یا روایتگری در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، که تاثیر خاصی بر روی دانش آموزان و شرایط روحی آنها می گذارد.

نادرپناه در پایان با بیان اینکه راهیان نور می‌تواند ابزار مهمی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان باشد، تأکید کرد: از آنجا که این دانش آموزان برای نخستین‌بار به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور (شهرستان مریوان) اعزام می‌شود و برای دانش‌آموزان تازگی خاصی دارد امید است نتیجه مثبتی از این سفر معنوی حاصل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار