معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد:

ایجاد مدارس قرآنی مهم‌ترین برنامه‌ پرورشی آموزش و پرورش یزد است

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پرورشی آموزش و پرورش استان یزد، ایجاد مدارس قرآنی بوده است که بیش از 150 هزار دانش‌آموز نیز در این مدارس فعالیت داشته‌اند.
کد خبر: ۸۵۴۹۸۰۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی سرداری، صبح دیروز در نشستی خبری در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در مورد وضعیت فعالیت، بهداشت و اداره بوفه‌های مدارس استان یزد اظهار داشت: سازمان دانش‌آموزی بر روند فعالیت بوفه‌های مدارس نظارت دارد و افراد با نظر این سازمان مشغول به کار هستند.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه برخی بوفه‌ها به صورت تعاونی اداره می‌شوند، عنوان کرد: علاوه بر روند اداره بوفه‌ها، تلاش شده نظارت بهداشتی نیز به طور جدی مدنظر قرار گیرد تا دانش‌آموزان با مشکل در این زمینه مواجه نشوند به نحوی که حتی لباس و پوشش فردی که در بوفه مشغول به کار است نیز برای ما حائز اهمیت است.

سرداری در مورد فعالیت‌های پرورشی نیز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پرورشی آموزش و پرورش استان یزد، ایجاد مدارس قرآنی بوده است که بیش از 150 هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت داشته‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به کسب رتبه برتر دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری اظهار داشت: این برتری و موفقیت‌های دانش‌آموزان یزدی به دنبال سختکوشی آنها،‌ دلسوزی معلمان و پیگیری والدین آنها محقق شده است.

محمود زارع در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد کیفیت آموزشی در مدارس دولتی به ویژه در مقطع متوسطه عنوان کرد: مدارس دولتی استان یزد از نظر علمی پایین‌تر از مدارس غیردولتی نیستند و کیفیت آموزشی در مدارس مختلف تقریبا یکسان است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان یزد نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه اظهار داشت: ارزیابی سلامت دانش‌آموزان استان یزد از ابتدای ورود به مدارس مورد بررسی قرار می‌گیرد و در بدو ورود به دبستان، دانش‌آموزان در این زمینه پایش می‌شوند.

علی دهقان با اشاره به طرح‌های بهداشتی اجرا شده در مدارس استان یزد عنوان کرد: در حال حاضر 100 مدرسه در استان یزد زیر پوشش طرح دیابت هستند که در قالب این طرح، دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس و والدین دانش‌آموزان با علائم دیابت، راه‌های پیشگیری و نحوه برخورد با بیمار دیابتی و نیازهای آن، آشنا می‌شوند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت دهان و دندان در مدارس استان یزد خبر داد و اظهار داشت: 5 هزار دانش‌آموز استان یزد زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و از آموزش‌های این دوره بهره‌مند شدند.

دهقان یادآور شد: در تابستان امسال نیز بیش از 2 هزار و 500 نفر از معلمان و مدیران مدارس برای آشنایی با بیماری‌های قلب و عروق، در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست از تلاش جدی برای جذب افراد جا مانده از قافله سواد‌آموزی در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این کار دشواری‌های خاص خود را دارد و نیاز به فرهنگ‌سازی و ترغیب و تشویق به ویژه توسط رسانه‌ها است.

مرآت امین‌الرعایا یکی از مشکلات موجود در این حوزه را مهاجران استان یزد دانست و افزود: در میان افرادی که از سایر استان‌ها به یزد مهاجرت می‌کنند، افراد بی‌سواد وجود دارند که لازم است این افراد شناسایی، جذب و باسواد شوند.

 

ارسال نظرات