خبرهای داغ:
معاون اداره ‌اوقاف و امور خیریه استان فارس از آغاز ثبت‌نام مرحله شهرستانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۹۶۶۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سید میثم حسینی در نشست خبری، از آغاز ثبت‌نام مرحله شهرستانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان فارس از روز 10 مردادماه خبر داد و اظهار داشت: کسانی که علاقه‌مند به شرکت در این مسابقات هستند، می‌توانند از طریق سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند.

وی افزود: افرادی که برای ثبت‌نام دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف شهرستان‌ها در این مسابقات ثبت‌نام کنند و ادارات اوقاف موظف هستند اسامی این افراد را در سایت وارد کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان فارس با بیان اینکه تمام شهرستان‌ها باید تا 14 شهریورماه نفرات برتر مسابقات شهرستان را به اداره کل اوقاف معرفی کنند، اضافه کرد: تا 15 آبان ماه نیز مرحله استانی این مسابقات باید برگزار شود.

این مسئول با بیان اینکه مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در نیمه دوم آذرماه برگزار می‌شود، افزود: رشته قرائت تحقیق همراه با حفظ سه جزء به این دور از مسابقات اضافه شده و مفاهیم شرط ورود به مسابقات شهرستانی و استانی نیز حذف‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ شامل: حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل و قرائت شامل: قرائت تحقیق، قرائت تحقیق به همراه حفظ سه جزء و قرائت ترتیل برگزار خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: در رشته حفظ، حفظ پنج جزء فقط تا مرحله استانی و حفظ 10 جزء و 20 جزء تا مرحله کشوری و در حفظ کل نیز برای بانوان تا مرحله کشوری و برای آقایان تا سطوح بین‌المللی ادامه دارد.

به گفته وی، رشته‌های قرائت تحقیق همراه با حفظ سه جزء فقط در مرحله کشوری در آذرماه برگزار خواهد شد و قرائت تحقیق و قرائت ترتیل نیز تا به مرحله کشوری ادامه پیدا می‌کنند با این تفاوت که نفرات برتر برادران در قرائت تحقیق به مسابقات بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس در ادامه گفت: در دوره سی و هشتم مسابقات قرآنی اوقاف رشته مفاهیم مجزا شده و با عنوان مسابقات معارف قرآن کریم به شکل مستقل برگزار خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه زمان برگزاری این مسابقات مشابه با مسابقات قرآنی است، عنوان کرد: محتویات این مسابقه نیز در مرحله شهرستانی شامل تفسیر سوره‌های انفال و توبه از تفسیر نمونه، در مرحله استانی شامل تفسیر سوره‌های انفال و توبه از تفسیر نمونه و شرح واژگان بر اساس جزوه مربوطه و در مرحله کشوری تفسیر سوره‌های انفال و توبه بر اساس تفسیر نمونه و المیزان است.

وی گفت: مسابقه شهرستان شامل 40 سؤال چهارگزینه‌ای با مجموع 100 نمره و مسابقه استانی شامل 50 سؤال چهار گزینه با مجموع 100 نمره است و هر پاسخ اشتباه به‌عنوان نمره منفی محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس ادامه داد: در مرحله شهرستانی پنج نفر اولی که نمره حدنصاب آن‌ها بالاتر از 80 باشد به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند و در مرحله استانی از سه تا 10 نفر اول تقدیر و فقط یک نفر به نمایندگی از استان به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

حسینی همچنین از برگزاری مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح همزمان با مسابقات قرآن و معارف خبر داد و بیان کرد: در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته به‌جای داوری آثار در مرحله استان، فقط فایل ضبط‌شده هر گروه یا فرد برای سازمان مرکزی ارسال تا آنها خود نسبت به انتخاب نفرات برتر اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تعداد نفرات گروه‌های تواشیح شرکت‌کننده نباید از چهار نفر کمتر و از شش نفر بیشتر باشد و اجازه تغییر نفرات گروه به‌استثنای یک نفر آن‌هم با شرایط خاص وجود ندارد، ضمن اینکه افرادی که در سال‌های گذشته دریکی از سه رشته مذکور رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده باشند اجازه شرکت دوباره در همان رشته را ندارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس همچنین با اشاره به طرح حفظ اوقاف، ابراز داشت: از تعداد 22 هزار و 500 نفر سهمیه استان تاکنون 19 هزار و 617 نفر در سطح استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها