نماینده ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج بردسکن با اشاره به اینکه از 72 شهید واقعه کربلا 34 نفر یمنی بودند، اظهار داشت: یمنی ها در دفاع از اسلام، پیشینه بسیار خوبی دارند.
کد خبر: ۸۵۴۹۵۹۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین کاردان در جمع کارکنان و بسیجیان طی سخنانی در مورد کشور یمن گفت: در صدر اسلام، پیامبر اکرم (ص) بعداز فتح مکه فردی به نام خالد بن ولید را برای تبلیغ اسلام به یمن فرستاد که موفق به انجام وظیفه نشد به همین دلیل امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) را فرستاد که در مدت کوتاهی جمعیت بسیاری از مردم یمن به اسلام رو آوردند.

وی ادامه داد: حاکم یمن ایرانی زاده ای بود به نام "بازان" که مسلمان شد و جمعی هم به تبع او مسلمان شدند؛ وی باغی را هدیه کرد که به دستور پیامبر اکرم (ص) آن باغ را تبدیل به مسجد کردند و الان هم وجود دارد و از برکت این مسجد مردم بهره مند می شوند.
 
حجت الاسلام کاردان عنوان کرد: یمنی ها از همان ابتدا مردمی فهیم بودند و به اسلام ایمان اوردند؛ حتی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) در رکاب امیر المؤمنین بودند و در جنگ ها ایشان را یاری می کردند به نحوی که در جنگ صفین ۲۵ هزار شهید داشتیم که جمع بسیاری از آنها یمنی بودند.

وی در مورد علاقه پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) به یمنی ها از قول امام علی (ع) خاطر نشان کرد: آنگاه که من دربان بهشت شوم  به همدان ( قبیله ای از مردم یمن) خواهم گفت که بروید داخل بهشت شوید.
 
نمایندۀ ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج بردسکن تصریح کرد: در صدر اسلام، مسلمانان ممتازی داریم که در زمان ظهور رجعت خواهند کرد مانند مالک اشتر، عمار یاسر، هانیه بن عروه، ظهیر بن غین و اویس قرنی که حضرت فرمودند: چقدر من مشتاق اویس هستم؛ اینها همه یمنی هستند که انسانه ای وارسته ای بودند.

وی با بیان اینکه اصل و نسب شیخ حسن نصرالله نیز به یمنی ها بر می گردد اذعان داشت: در جریان واقعۀ کربلا ما ۷۲ شهید داریم که ۳۴ شهید آن واقعه یمنی هستند و این خیلی مهم است که این تعداد از یمنی ها در رکاب اباعبدالله (ع) به شهادت رسیدند.
 
حجت الاسلام کاردان ابراز کرد: از لحاظ اعتقادی یمنی ها زیدی مذهب هستند و تا امام سجاد (ع) با ولایت آمدند؛ عید سعید غدیر، عاشورا و جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) را بسیار باشکوه برگزار می کنند و بهتر است بدانیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به برکت انقلاب یک میلیون نفر یمنی، شیعه شدند.

وی در مورد یمن و آخرالزمان تصریح کرد: احادیث زیادی داریم که در آخر الزمان در یمن اتفاقات زیادی می افتد؛ امام محمدباقر (ص) در این زمینه می فرمایند: خروج سفیانی و سید یمانی در یک زمان است؛ بعضی ها از جمله جاسوسان اسرائیلی و وهابیت در یمن دنبال این سید یمنی هستند که او را بکشند که نشان از نفهمی آنها است.
 
حجت الاسلام کاردان گفت: آیت الله صدیقی از قول آیت الله بهجت گفتند: « مواظب اوضاع یمن باشید، جرقه ای که در یمن می خورد با ظهور در ارتباط  است ».
ارسال نظرات
پر بیننده ها