مدیر بررسی و تایید محتوای محصولات فرهنگی سپاه قدس گیلان خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی تایید محتوای محصولات فرهنگی بسیج در نواحی

مدیر بررسی و تایید محتوای محصولات فرهنگی سپاه قدس گیلان از برگزاری کارگاه آموزشی تایید محتوای محصولات فرهنگی بسیج در نواحی خبر داد و گفت: بالا بردن سطح توانمندی و آشنایی با قوانین و مقررات از اهداف دوره است.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۷۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

سرهنگ پاسدار رسول عزیزی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان به تشریح علل و عوامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح گسترده پرداخت و آن را عاملی برای سلامت محصولات تولیدی و ورودی درون و برون سازمانی سپاه و بسیج عنوان کرد.

وی در ابتدا معنا و مفهوم تایید محتوا را صحه گذاشتن بر محتوای یک اثر فرهنگی تبلیغی براساس سیاست‌های برنامه‌ای و ضوابط تخصصی توسط مرجع قانونی و ذی‌صلاح قبل از چاپ و تولید و توزیع نشریات و فعالیت‌های فرهنگی دانست.

مدیر بررسی و تایید محتوای محصولات فرهنگی سپاه قدس گیلان در ادامه هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نواحی مقاومت بسیج را بالا بردن سطح توانمندی و آشنایی هر چه بیشتر فرماندهان، مدیران عقیدتی و نظارت و مسئولین فرهنگی حوزه‌های مقاومت با قوانین و مقررات و سیر انجام کار در این خصوص دانست و افزود: امروزه حجم وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی در رده‌های مختلف سپاه و بسیج در حال انجام است که نیاز به نظارت محتوایی و کنترل دارد.

عزیزی‌نژاد در ادامه افزود: اصلی‌ترین وظیفه‌ی مسئولان دفاتر تایید محتوا در رده‌ها را، نظارت تخصصی بر نشریات، کتاب‌ها، برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی دانست و یادآور شد: عرصه نشر همواره در میان مخاطبان جایگاه ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که حتی توسعه رسانه‌های دیداری و شنیداری نیز نتوانسته از اعتبار و اهمیت آن بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها به منظور جلوگیری از انتشار متون، نشریات و کتب بی‌هدف، کم‌اثر، بی‌برنامه، تکراری و غیر ضروری و ایجاد ضمانت‌های لازم برای کنترل مجاری تغذیه فکری بسیج در تولید و انتشار صورت می‌گیرد.

مدیر بررسی و تایید محتوای محصولات فرهنگی سپاه قدس گیلان در پایان خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌ها حداقل 450 نفر در 19 ناحیه سراسر استان شرکت و با مقررات، دستور العمل‌ها و مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار